Britax Hi-Way, Multi-tech eller Maxi Cosi?
Vaddå fästa nertill?
Hiway är bra, den har vi testat (min brors stol), Multitech har vi, den är också bra!
Vaddå fästa nertill?
Hiway är bra, den har vi testat (min brors stol), Multitech har vi, den är också bra!
Ang. tester...Är den vändbar (som multitech är, bör dock inte användas framåtvänd) testas den just som framåtvänd.
Hiway är bara bakåtvänd och det är därför enda sättet att testa den, så testerna är ofta vilseledande.
Hiway är +godkänt, ett nytt test som är svenskt.
Syftar på hiway 2, vem köper hiway ett med kortare stödben? (ovanligt kort)
Multitech är inte att rekomendera framåtvänd (om man köper den för att inte behöva köpa bältesstol sen) men den och twoway är dom längsta på marknaden (hiway och multitech är rätt så nära varann) råkar vara vändbara.
Helena, fattar fortfarande inte. Den fästs med bilbältet i fotändan (för barnet) och med förankringsband bak bilbarnstolen. Alla bilbarnstolar förutom en Akta Graco (den man har babyskydd och stol i ett) fästs så.
Det går att fästa i alla bilar (är det inget att fästa i under kan man fästa det där säteryggen möter sitsen i sätet framför).
Väldigt få bilar som inte har sånt säte.
Ja, det är ofattligt att folk vänder sin 1 åring, har dom läsa och liknande när det handlar om så stora krafter..
i huvudstödet??? Hur får man till det?? Vi kan inte fästa under framsätet, men fäster där framsäteryggen möter framsätesitsen.
Men vad skiljer hiwayen från andra bakåtvända om man måste fästa i nackstödet?
Men hur såg framsätet ut på den? Var stolen helgjuten? Kan fixa en bild sen, har på mobilen. (så som jag menar som alternativ)
Helena, då förstår jag. Men alla bilstolar är så (förutom den jag nämnde). Så vet du det
Kommer inte över det med nackstödet....Han måste ta priset av alla idiotiska bilstolförsäljare (som det tyvärr finns gott om)
Ja, volvo satte bara ett volvomärke på stolarna och marknadför dom som volvostolar..
Länisen, vet du vilket test det var? Har inte sätt det testet.
Ojdå.... Visa han krockfilmer på youtube om han inte är överbevisat.
Det viktmärkning på stolar är det många som misuppfattar.
"Nu väger plutten 15 kg, nu kan vi vända honom"
Värsta är att då kan barnet lagligt sitta på bälteskudde, från 1-2-3års ålder.
Det var nog inget officiellt test, mer som tidningars egna tester. Tyckte det var jättebra att dom skrev det om när en stol är urväxt.
Tycker dock att det är synd att Britax Two way aldrig är med i tester, den är ju ennu längre än Multitech.
Tyckte testet var bra!