• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • SULLIN
    Sophiebysophie skrev 2011-08-16 09:38:51 följande:
    Grattis till Tvillingarna!

Hur gammal är du?
    Vilken vecka va du i när dom upptäckte tvillingar? Hade du känt på dig något?
    Hade du gjort ultraljud innan och dom inte sett två?

Ursäkta att jag frågar så mkt, är lite nyfiken, då jag själv är lite "orolig" att det skulle vara två.. Inte för det skulle vara en katastrof, men jag skulle nog få en väldig chock.
    Hej!

Tack för alla grattis, har inte riktigt kommit över chocken ännu, men långsamt börjar det sjunka in att de närmsta åren inte kommer vara riktigt som vi planerat ;)
    Jag är 28 år, detta är min andra graviditet och jag är i v11 (upptäcktes igår på UL inför KUB). Både jag och min man har gått och pratat och skojat om att det kanske är tvillingar och så var det det!!! Har bara ett tvillingpar i hela min stora släkt, och det är på långt håll...  Tyckte mig dessutom känna livmodern lite väl högt för veckan jag är i... Varför misstänker du tvillingar? Skall du på något UL snart?
  • Kalksten

Ja det är väl mest en uppsvällt pluffsig liten mage jag fått, men det känns ändå häftigt att den är spänd och större  för då känns det lite mer verkligt =)

Men jag har ju andra rejäla symptom som illamående (sjukt mkt vissa morgnar o nätter), skarpa blodårdror på bröst, ben och mage och väldigt svullna o ämma bröst! Jag är väldigt glad för dessa symptom =)

v.8 (7+4)

• Kelli

Nu var det länge sedan jag laddade upp någon bild här. Är i vecka 8 nu. 7+5.
    Magen är väääldigt svullen på mig idag, så svullen har den inte varit tidigare. Kan den svullna mer ju längre man går? Eller hur fungerar det där med svull-magen? Någon som vet?

• LadyA01

Kelli: min mage är fortfarande väldigt svullen, men tycker den håller sig ungefär till samma storlek som i v 8-9. (v 9+4 nu) Förmodligen ersätta väl svullnaden med bebismagen sen, så lik bra att vänja sig. ;)

• Lyckobebisen

Jag tycker att tjejens mage var väldigt svullen i början, sen har den stått still länge, och nu har den väl svullnat väldigt lite till, men vi inväntar riktiga bebismagen. v 10+4 idag. Ska se om jag kan få henne att gå med på att jag lägger in en bild

BF 8 Mars 2012
  • Lyckobebisen

Här är tjejens mage Så fiiin, längtar tills det är bebis och inte gaser

Man ser att hon var som mest svullen i början, hon fick ju ta hormoner i 10 dagar också, så mycket av svullnaden kom då. Nu har den blivit lite hårdare och har ett annat put, supermysig.

BF 8 Mars 2012
  • ViTvåBlirTre

Här vill jag oxå va med!! :o) beräknad BF 24/3-2012
    o här en bild på magen v 9 (8+0)

e lite krafitg i vanliga fall men har nu fått 6cm extra i midjan o 5cm runt bysten, ingen annanstans har jag lagt på mig!
    Tycker detta verkar va en trevlig tråd! Glad
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD