Inlägg från: ViTvåBlirTre |Visa alla inlägg
  • ViTvåBlirTre

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Här vill jag oxå va med!! :o) beräknad BF 24/3-2012
    o här en bild på magen v 9 (8+0)

e lite krafitg i vanliga fall men har nu fått 6cm extra i midjan o 5cm runt bysten, ingen annanstans har jag lagt på mig!
    Tycker detta verkar va en trevlig tråd! Glad
  • ViTvåBlirTre

Nu har jag varit härinne o "smygtittat" tillräckligt länge o kände därför att d va dags att dela med mig av en bild på min mage. Glad

V. 30 (29+0)
    BF den 27/3, en liten pojke väntar därinne! Glad
  • ViTvåBlirTre
    Nikis skrev 2012-01-11 16:08:42 följande:
    Mysig mage :)
    Tack! Glad

Tycker d e så kul med dessa trådar, tycker d e roligt att se andras magar, o vad e finare än en gravidmage? Flört
  • ViTvåBlirTre
    Williamoliten skrev 2012-01-11 15:15:24 följande:

Hej alla fina magar :)

La in mycket foton i början av tråden men var ett tag sedan nu.

Lägger upp bilder idag när jag går in i vecka 30!!!! 29+0 :) Gud så underbart!

Vad tror ni det finns därinne??????
    Jag tror d finns en liten grabb därinne! Tycker formen på våra magar påminner om varandra. Glad
    Vad tror du själv att d e?
    Bittersweet2012 skrev 2012-01-11 16:43:21 följande:
    Jag tror att det är en flicka därinne Min mage ser likadant ut o hjärtljudet ligger oxå över 150 (de säger att oftast har tjejer hjärtljud över 140 ).
    Min lille pojkes hjärtljud ligger stadigt på 145.. så kan man tro på detta? Flört
    Vet du att du väntar en tjej?
  • ViTvåBlirTre

Stinis83: Jag har oxå gått upp 15 kilo, o e bara i v.30. O tro mig d har satt sig överallt! Min BM tycker dock att jag håller min vikt bra (gick dock upp hälften dom 12 första veckorna)
    Jag vägen egentligen alldeles för mycket nu o gjorde så redan innan jag blev gravid.
    Så din BM pratar strunt!! Skrattande
    Du e kanonfin! önskar att mina 15 kg syntes så lite..

Bittersweet2012 skrev 2012-01-11 18:57:30 följande:
    Hehe, det ska man kanske inte lite på 100%, men jag har hört o läst att det är runt 140 ligger gränsen, sen kanske kan det va +- 5 . När vi gjorde RUL sa bm att det va en tjej o att hon var tveksam om det skulle bli nån annan .
    Tycker bara d e så kul med såna riktlinjer. O så även det här med hur magen ser ut.
    Du väntar en tjej, jag en liten kille ändå tycker vi båda att "Williamoliten"s mage ser ut som våra! (har för mig att du oxå skrev d?) Glad
    O d  e ju lite kul med tanke på att flick- o pojkmagar ska se så olika ut! Skrattande
  • ViTvåBlirTre

Bitter sweet: Va fin du e!
    man blir nästan avundsjuk (på ett bra sätt) på er där ALLA extrakilo satt sig på magen..Glad

Men jag undrar när jag ser alla era bara magar..e d bara jag som ser ut som en rödrandig tiger på magen?
    Brukar inte ta foto på min mage utan kläder mest av den anledningen men ska bjuda er på en från v.26

• ViTvåBlirTre

Tack ska ni ha!
    Jag börja få bristningar redan i v.18 o nu e d ännu värre än bilden, men ja..d e klart d e värt d! Glad
    Har hört nåt om att d beror på hur mycket underhudsfett man har, ju mer underhudsfett desto fler bristningar.
    Kanske kan stämma..

• ViTvåBlirTre
    Bittersweet2012 skrev 2012-01-12 11:33:34 följande:
    @CajoAjo - jag har fått bristningar på en av brösten för en vecka sen, så det kommer nog synas om man har u-ringad topp. På mage har jag inte fått några än, men jag är väldigt noga med att smörja magen 2 ggr om dan, så jag vet inte om det är därför . Däremot min bristningar på rumpan ( som jag fick i tonåren o som nästan försvann) blev mer synliga nu.
    Jo jag  märkte oxå att dom jag hade på låren sen innan blev röda nu.
    Jag smörjde oxå mig innan men d verka inte hjälpa mig..Glad
    o brösten blir oxå bara värre o värre, ibland känner jag mig som en enda stor bristning! Flört
  • ViTvåBlirTre

camamill & J N: e så skönt att läsa att d e mer än jag som e såå trött på att gravid.
    Denna jäkla foglossning förstör en hel del av njutning!

Så ja...i v 37 ska dom väl va redo? bara 7 veckor kvar för mig isf!! Glad

• ViTvåBlirTre

Min lille ligger oxå med gumpen ner. o jisses vad d trycker på vid revbenen!
    E i v.32 nu så han har ett tag till på sig att vända sig men jag  hade tyckt d va skönt om han gjorde  d nu så man kan andas nästan normalt iaf! Glad

Fina magar ni har tjejer!
    O vilka fina vagnar d börjar dyka upp här!

• ViTvåBlirTre
    Nikis skrev 2012-01-28 15:52:33 följande:
    Usch ja det trycker på som tusan. De va ju inte såhär sist när jag va gravid men sonen låg med huvudet ner från vecka 29 redan så jag slapp nog det här trycket. Nu är jag mest orolig för snitt. 
    Vilken vecka e du i nu?
    Gjort vändningsförsök än?
    Min har som sagt ett par veckor på sig att vända runt själv o d e rätt skönt.
    E själv oxå allmänt orolig för snitt men än vill jag inte gå o oroa mig för d. Glad
  • ViTvåBlirTre

Jag fråga min BM när jag va i v. 29 el 30 om hon kunde känna hur han låg. Då låg han med huvudet neråt.
    När jag sen va där i v. 32 kände hon av sig själv, så tror att dom börjar kolla d här runt v. 32.
    Då låg han i säte men har som sagt ett par veckor på sig att snurra runt.

Har en liten fråga till er oxå.
    När jag sitter på huk eller långt ut på en stol känns d som att d ska komma ut nåt från slidan.
    Det kommer inte ut nåt o såfort jag reser mig försvinner den känslan.
    E d nån som vatt med om liknande eller som vet vad d kan va?
    Ska såklart ta upp d med BM nästa vecka men bara undrar. Glad

• ViTvåBlirTre
    Johannanl skrev 2012-01-31 21:11:40 följande:
    Blå fågel: så känner jag med! Typ som en nål sticker mig inifrån och neråt :P väldig konstig känsla.
    Sen tycker jag mina sammandragningar har lagt av lite. Känner ute alls av dem längre som jag gjorde för ca två veckor sedan. Är det normalt?
    Jag känner av nåt därnere men inte som nålar. När jag sitter på huk eller långt ut på en stol så känns d som nåt trycker på men stannar på halva vägen eller vad man ska säga. Känns som (ÄCKELVARNING) en slemklump eller jättetjock flytning som, som sagt, stannar på halva vägen. Reser jag mig försvinner denna känslan dock.
    E i v.33 nu. Detta e mitt första barn så e d nån som  känt/känner såhär?

Blå fågel: Vilken fin färg på vagnen!
    Vi köpte en Brio Happy 2011 på rea i september, den bruna. Så den har stått här hemma ett tag nu o frestat! Glad

Viplanerar09: Jättesnygg färg på er vagn oxå! Älskar den röda! (Tyvärr gör inte sambon d, annars hade vi haft en röd vagn!)

Imorron ska vi på UL ska bli så kul att se lillkillen igen! Glad
  • ViTvåBlirTre
    viplanerar09 skrev 2012-01-31 23:57:10 följande:
    Tack! :) får välja rätt fritt här, eftersom han tyckte att det är ändå jag som kommer vara ute med vagnen mest :) fast han tycker rött är snyggt också.

Fast var snäll mot honom då han vägrade att vi skulle köpa en bugaboo :)
    Förutom röd fick jag välja vilken jag ville. Vi kom ganska snabbt överens om att vi skulle ha en Brio Happy.
    Håller med din man om Bugaboon! Glad har aldrig gillat den vagnen själv o jag kan lova att OM jag skulle velat ha den hade sambon sagt bestämt NEJ! Flört

Idag har vi vatt på sista UL (v.32+1)
    Lillkillen ligger i säte eller ja, nästan på tvären så detta skulle man ha lite extra koll på.
    Men han har ju 4 veckor på sig att snurra runt innan dom gör vändningsförsök.

Ska slänga in en magbild lite senare idag!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD