Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Inser att vi bor rätt bra trots att det "bara" är en tvåa Bottenplan på ena sidan och halvtrappa upp på andra sidan. Hiss precis utanför dörren som även går ner i garaget. Stor uteplats, ingen genomfartstrafik och en lugn innergård! Vi räknar med att kunna bo här iaf 1.5-2 år med en bebis och vovven...40kg kärlek!

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    längtan89 skrev 2011-08-24 22:47:05 följande:
    håller nog med dej där . jag bor ute på landet och jag har en sådan till min son . Jag ÄLSKAR den vagnen och det är grymt snygg ! dock så har jag sportchassiet på istället  . men smaken är som baken ;) jag köpte min till min i 09 och jag vill än idag inte ha någon annan vagn . =)
    Ja om man bor på landet med lite ruffare vägar är en sådan vagn perfekt
  • enlitenbitkaka
    Kalksten skrev 2011-08-25 19:15:24 följande:
    Så kände våra vänner också, när de fick barn flr 1,5 år sedan men de sålde sin emmaljunga för de, trots att de bor på landet, tyckte att den var väldigt klumpig, tung och otymplig så vi kommer nog satsa på en smidigare variant vi!
    Ja många gör så... Roligt att byta vagn, mindre roligt för plånboken Har ni tittat på Emmaljunga City Cross?
  • enlitenbitkaka

Min kvällsmage...lite större än morgonmagen men den är rätt stor då med Går liksom inte att dölja den maggen men å andra sidan vet "alla" om att vi är gravida ändå. Den är ungefär lika stor nu i v.11 som den var med Hedvig i v.20...
  • enlitenbitkaka

För min del handlar det nog om att jag födde barn för fem månader sen...allt är uttöjt. Min mage är hård som en riktig bebismage, inte gashård som den var i början men det kan vara svårt att märka skillnad om man inte vet. Vid en normal förstagångsföderska når livmodern runt v20 först.

• enlitenbitkaka
    Ponja skrev 2011-08-29 18:50:37 följande:
    Jag vet faktiskt inte säkert men jag TROR det var huv brett huvudet var i den vinklen :)
    Vilken vecka är du i? För det låter VÄLDIGT brett för ett huvud Låter mer som bebisens längd mellan rumpa och huvud och om det är det borde du va runt v. 16-18
  • enlitenbitkaka
    Ponja skrev 2011-08-29 18:59:23 följande:
    v 13. 12+3.. Ja jag vet inte alls hur brett det borde vara? Dubbelkollade med sambon och han sa också att BM sa 2 cm?
    Bebisen var 6,3 cm från huvud till rumpa när den låg rakt.
    När man är fullgången brukar huvudomfånget snitta på 35cm.
    2cm låter väldigt lagom för huvudet i v.13 då bebisen brukar va mellan 6-7.5cm i den veckan Men längst upp på bilden står det ju 13.8 cm och då borde det kanske va sizen på livmodern.
  • enlitenbitkaka
    viplanerar09 skrev 2011-08-29 20:37:48 följande:
    Ser att ni har funderingar över vad de cm betyder vid UL.

Nu vet jag inte om jag är helt ute och cyklar men jag har läst, då det är fler än ni som funderar. Att det inte har något med bebisen eller livmodern att göra. Utan vilken "förstoring" man har använt sig av för att kunna se bebisen eller så var det djupet barnet låg på :) Jag minns inte heller fullt ut. Men det var något av detta.

Eftersom ni ser att det står några andra siffror efter och något som Hz...
    Fast det tror jag inte heller...det brukar står som % i kanten. Där det står 13.8cm på Ponjas UL var där alla mått kom upp under RUL. Ex när BM mätte lårbenet stod där ett mått, när hon mätte huvudet stod ett annat osv.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD