Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Wielkip skrev 2011-12-28 17:11:20 följande:

Nu står skötbordet på plats i bebisrummet!
    Bara säng som ska köpas och vagn som ska hämtas, sen får bebin komma Solig

vad fint :) vi har inte ens börjat med vårat barnrum än. vagnen är dock klar men allt annat har vi kvar, men vi har ju lite tid kvar :)
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer
    jempalainen skrev 2011-12-28 19:16:34 följande:

Jag fick äntligen se min lilla tjej i magen, så häftigt och underbart! Allt såg bra ut även om hon är lite mindre än vad sf måttet antyder. Men lik pappa tycker jag!:) Absolut värt pengarna och tiden flög iväg! Ville ligga kvar och titta på henne hela kvällen! Hon var väldigt lugn och fin och visade upp sig från sina bästa sidor:)Lycklig mamma!

åå så fin
  • faceprimer
    Kalksten skrev 2011-12-29 14:25:55 följande:
    Förlåt om jag e lite off men jag ligger också över mitten strecket typ mitt emellan normal och över medel, men vad innebär det egentligen? är det att bebisen är stor? BM sa att som hon kunde skatt då skulle vår lillprins väga runt 3,8-4kg var det från den kurvan hon kunde avläsa det?

Känner att jag inte satt mig in i det här med sf-mått alls :D

Jag låg på 30cm i SF mått i v, 26 tror jag det var, minns inte riktigt när jag var där. Så mitt var över kurvan, men hon sa att de betyder inte att jag har större bebis för det utan kan ha mycket fostervatten   Vad jag läst så ska SF måttet ligga på ungefär plus minus 2 mot antalet veckor, typ v.25, 23-27 i sf mått. Om de stämmer vet jag inte
  • faceprimer
    bdknapp skrev 2011-12-29 18:36:06 följande:
    entillbebis.blogspot.com

Håller tummarna för er att allt blir bra oavsett hur de blir! Tänker på er! Kram
  • faceprimer
    Marielle85 skrev 2012-01-01 12:56:21 följande:
    Men det kan man väl på bugaboo med?! Men kanske inte tillräckligt om han är så pass lång?!

Ja man kan höja och sänka handtaget på bugaboon men är man lång så kan jag förstå att den känns låg i övrigt, vi har en sån och är jättenöjda hittills, men ingen av oss är ju sådär jättelånga. Har ju dock inte kört med den med bebis i heller men vi har provkört den,  och den känns jättesmidig och bra.
  • faceprimer
    Marielle85 skrev 2012-01-01 14:11:14 följande:
    Okej. Ingen utav oss är heller spec långa
    Så det blir nog bra. Har ni också all black eller har ni någon annan fin färg? Har ni åkpåsen till?
    Vi har grå bas och svart topset, men har även ett sand topset som vi kan variera oss lite med.
    vi har inte åkpåsen, funderar på om man ska köpa den? Tänkte på om de behövs i mars? beror ju på vädret iof eller om de räcker med overall o sen täcke. Skulle de bli mycket snö och kallt kommer vi nog köpa en åkpåse. 
    Har ni skaffat skötväska? jag vet inte vilken man ska skaffa som sitter bra på bugaboon  (förutom bugaboos egna skötvätska alltså)
  • faceprimer
    Nikis skrev 2012-01-01 17:15:59 följande:
    Tyckte de såg ut som en flickmage :) Därför jag börjar fundera på om det verkligen är en flicka i min mage. min mage är inte alls sådär hög. Undrar om dom såg fel på rul. Vi ska antagligen göra ett 4d ul innan den 26 januari så då kanske vi får se igen vad det är för kön på bebben i min mage. Trist om de skulle va en grabb nu när jag bara shoppat rosa Drömmer

Min mage är hög och jag väntar pojke, så de behöver ju inte betyda flicka Mne i övrigt så har jag faktiskt en typisk pojkmage utifrån vad jag läst är en s.k "pojkmage" syns inte bakifrån att jag är gravid utan har mest fått en rejäl kula på magen bara.
  • faceprimer
    bdknapp skrev 2011-12-29 18:31:45 följande:
    Är helt slut i kropp och själ, har uppdaterat bloggen med ett litet inlägg nu.

Hoppas era bebisar mår bra!
    Kram på er

Hur går allt för dig/er? Kikar in på din blogg dagligen men såg inget inlägg igår eller idag så vill bara höra hur allting är.
    Tänker på er!
    Kram  
  • faceprimer

Skönt att man inte är ensam om att sova jättedåligt, det blir bara sämre och sämre och fogarna har börjat spöka mer nu på nätterna än innan. Svårt att hitta någon bekväm sovställning trots kuddar är det också. Och svettas, kära nån vad jag svettas.. sambon som brukar vara varm ligger insvept i täcke medans jag som brukar frysa ligger utan täcke och fryser :P Men bara vänja sig antar jag, det lär ju inte bli bättre dom här sista veckorna.. Har ju "turen" att jag kan sova på dagarna om det är så att jag inte fått mig mycket sömn under natten.

• faceprimer
    Nippertippan skrev 2012-01-03 16:22:17 följande:
    Snacketråden är det bara en massa negativitet och problem tycker jag.
    Här ser man mer det positiva och allt runt omkring alla problemen.
    Gravid det är oftast ingen dans på rosor men det är ett övergående problem. Klart man kan gnälla lite men det kan bli för mycket.
    Inte meningen att göra en diskussion av detta men vill bara påpeka en sak ang, det du skrev ovan.
    Står ju i TS för prattråden att "Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012. Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn."

Står ingenting om att allt måste vara trevligt hela tiden, utan man ska kunna prata om allt vad det innebär att vara gravid, oro, tankar, känslor, för vissa är det positivt rakt igenom, vissa har det jättejobbigt med diverse problem, och vissa har jobbiga graviditeter och ska inte behöva låtsas att man är glad och mår bra om man inte gör det. Det är liksom meningen att man ska kunna prata om det som hör till. Alla är olika.
    Även om det är ett övergående problem men att man mår dåligt för tillfället, så ska man vara glad iallafall och inte få uttrycka sig för att det blir " för mycket gnäll i tråden " ?
    Jag syftar inte på mig själv, men jag tycker att det är fantastiskt att logga in ibland och se hur stöttande inlägg personer skriver till varann, och jag tycker det är jättefint att så många stöttar varann i prattråden med allt från relationsproblem till foglossningssmärta etc. 
    Här är det ingen prattråd egentligen, detta var från början menat att vara bildtråd till prattråden men eftersom folk struntar i det och skriver lika mycket här ändå trots att dom av medlemmar hänvisas till prattråden så låter man det vara så.
    För mig spelar det ingen roll. Men ville bara svara på det du skrev.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD