• Zorro

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Jag har inte skrivit så mycket här eftersom jag blivit flyttad fram och tillbaks över månadsgränsen feb/mars, men enligt RUL så är bebis beräknad 2:a mars, så jag får väl hoppa på här! =)

Här är min bebismage i vecka 20. Min navel är väldigt grund nu och ploppar nog ut vilken dag som helst!

• Zorro

Haha, ja min navel får gärna stanna där den är, men med tanke på hur grund den är nu så ploppar den nog snart. Funderar på att tejpa över den med silvertejp så det inte syns igenom i tighta tröjor. ;)

• Zorro

Vi har sytt ett babynest till bebisen! Jag som inte alls kan sy egentligen och mest bråkade med symaskinen (det gick åt många tårar och raseriutbrott pga graviditetshormoner innan den blev klar) blev så himla nöjd! Tror bebisen kommer få det jättemysigt i den! =)

Ska bara försöka få tag på en dragsko eller vad man nu kallar det (såna som man drar åt t.ex. midjan med i jackor) så det slipper vara trassliga snören där nere.

• Zorro

Tack faceprimer!

Jag gick efter denna beskrivningen (ungefär):
    http://unggravid.blogspot.com/2010/03/hur-man-syr-ett-babynest.html

Nu har jag dock fått syförbud där hemma ett tag av min man. Han tyckte nämligen att symaskinen gjorde mig alldeles för upprörd och ledsen.. Nästa gång jag ska sy nåt ger jag nog mig in på nåt enklare. (Har sytt ett par dregglisar som blev jättefina, så det blir nog fler såna!)

• Zorro
    echk skrev 2011-11-16 11:11:56 följande:
    Verkligen jättefin! Men en fråga, vad har man den till? Alltså hur använder man den? Glad
    Man kan ha den i sängen om man är rädd för att råka rulla över bebisen (inte för att jag tror att det är någon fara på den fronten, jag tror/hoppas att man har någon inbyggd varningsklocka så man inte gör det). Vet också folk som haft den i spjälsängen första tiden så det ska bli lite mer ombonat, eller så kan man ha med sig den när man ska bort nånstans! Ja, allt möjligt. Vi får väl se om/hur mkt den kommer till användning. Förhoppningvis tycker lillen om den! =)
  • Zorro

Tack förresten echk! =)

Tycker att du har superfin mage! Om du vill visa upp magen mer så kan jag rekommendera tunikor och koftor som sitter åt nedanför brösten. Då ser magen jättestor ut!

Detta är min favoritkofta just nu: http://www.hm.com/se/product/92816?article=92816-C

Magen blir superfin i den!

Såhär såg förresten min mage ut igår kväll när jag skulle sova. Bilderna är tagna med ca 5-10 min mellanrum (bilden i mitten är så den brukar se ut). Jag undrar om det var en lillrumpa eller ett litet huvud som trycktes ut!

• Zorro

Hämtade hem vår fina vagn igår! Åååh, så mysigt det är att sitta och titta på den! SNART ska det ju ligga en liten bebis i den! Åååh!

~Längtar efter lille plutten, BF 20120302~
  • Zorro
    Wielkip skrev 2011-12-28 21:07:58 följande:
    Längtar tills vi ska hämta våran i jan/feb-skiftet! Har ni valt samma färg på sittdelen? För det är en emmaljunga va? Vi valde charlston i både ligg och sittdel men börjar tveka lite, misstänker att det skvätter upp smuts från hjulen när det är regning/geggigt ute?
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Minifohlinis.blogg.se

Ja det är en Emmaljunga city cross med citykorg! Valde samma färg på sittdelen också, men det är ju vitt konstläder så det ska vara lätt att torka bort smutsen, annars hade vi nog inte valt en vit. :) Räcker att vi har en vit bil som ser grå ut efter bara nån km ute på vägarna i detta väder! ;)
  • Zorro

Oj, mobilen ville inte alls citera som den skulle, hoppas ni ser vad jag skrivit ändå!

• Zorro

Jag läser hennes blogg då och då, och senaste uppdateringen var igår och då var hennes bebis kvar i magen iaf! Hon har inte skrivit något idag, så man funderar ju.. Hoppas att bebisen vill stanna lite till...

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD