Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
Jag skulle kunna lägga upp en bild på maggen men den är oförändrad så jag väntar lite med det
Jag skulle kunna lägga upp en bild på maggen men den är oförändrad så jag väntar lite med det
Nu har jag googlat :
Att få tvåäggstvillingar är till viss del ärftligt. Benägenheten att kvinnan vid ägglossningen släpper två ägg istället för ett är ärftlig. Däremot kan en man, även om han är tvåäggstvilling eller har tvillingar i släkten, inte påverka sin kvinna att släppa två ägg. Han kan däremot ge sina barn den ärftligheten och hans dotter kanske en dag får tvåäggstvillingar.
Det finns flera faktorer som orsakar tvåäggstvillingar. Kvinnans ålder när hon föder barn har stor betydelse. Över trettio ökar chansen markant att få tvillingar. Benägenheten att två ägg lossnar vid ägglossning ökar helt enkelt när kvinnan blir äldre. Ärftligheten har betydelse, se ovan.
Vilka söta magar.
Tjejen min är svullen, men tycker det går upp och ner, eller så vänjer jag mig
Det här med kläder, vi började ju vår bebisresa i maj förra året, och då begav vi oss hem till mina föräldrar och rotade runt bland mina gamla kläder. Några saker ska vi ha därifrån, och här kommer två bilder.
Sen älskar ju min tjej adidas och sneakers. Det är ett stort intresse för henne så när hon fyllde år i mars fick hon dessa i storlek 68
Den här hittade jag på tradera i förra året och blev lite förälskad.
Ni får ursäkta att det blev ett väldigt långt inlägg här.
Vi har en kista iaf som vi sparar allt vi kommer över, men vi köper typ inget nytt. Min mamma jobbar med second hand, så vi har fått lite smått och gott av henne, sen har vi hittat på loppis och sånt. Bebisen kommer få skomani innan h*n är 2år eftersom jag tror vi redan har 7 par eller nåt sånt. Bara sneakers i princip, men mm.. Lär ju komma en hel del till.
Vi har även passat på när vi hittat fina gamla barnböcker (såna jag hade på 80talet) på loppis att införskaffa till otroliga priser.
Nya saker kommer vi vänta med att köpa. Vi vet ju att jag fyller i dec, sen jul och sen bebis ankomst plus att sambon också fyller i mars.. Lär ju inte få något till oss. Har köpglada mammor