• sarsparis

Föräldralediga i Torslanda?

Någon i föräldraledig i Torslanda som vill umgås?
    Har en nyfödd liten tjej och en son som är 3 år och vill gärna träffa andra föräldralediga :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Torslanda?
  • camillaolsson2b

Camilla Grimmemyhr heter jag nu, det blev aldrig Olsson när vi gifte oss, vi tog ett eget namn. Ska ändra min profil när jag orkar ;) jag gick på lillebyn också

• Fiine

Camilla- om du är 81:a så kanske du känner min granne jag hade när jag bodde hemma.
    Anna Kunica heter hon.

Vad gör ni när ni är mammalediga? promenerar ni mycket? =)

• camillaolsson2b

Ja Anna gick i paralellklassen.. Jag har inte kommit igång med promenader än men hänger gärna på längre fram om nån vill ha sällskap. Just nu försöker vi få familjen att funka :)

• Fiine

Jag går varje dag, om det inte är jättedåligt väder =)

Hade varit kul att kunna vara några som gick tillsammans!

Partouze-  vart brukar du gå?
    Jag brukar just nu gå från Amhult mot Torslanda Hallen och sedan ner mot Torslanda Krysset just nu.
    Brukar gå en sväng några gånger och sedan ändra väg =)
    Har precis börjat mitt nyttiga liv så försöker gå en timma om dagen nu =)

Camilla- Förstår att du inte börjat promenera än. Jag tog god tid på mig innan jag började promenera eftersom jag hade så ont i ryggen av foglossning. Har fortfarande problem. Hur tar ert första barn att få syskon? Hur hinner du med båda hemma? Vi har pratat om syskon till vår son och jag funderar på hur man får allt att funka =)

• partouze

Jasså jag går Ner mot amhult och slingan och lite här och var hade gärna haft promenadsällskap

• camillaolsson2b

Det är 1,5 år ca mellan mina. Min man är hemma de tio dagarna man får plus ytterligare en vecka semester. Den extra veckan är jag tacksam för. Det är tufft men vi hoppas att de ska ha nytta av varandra senare. Vi kämpar med vardagen just nu men jag hoppas det blir bättre tills jag ska vara ensam med barnen. Leia, den stora går ju på förskolan 20 Tim i veckan och ska få fortsätta med det då min man börjar jobba igen.

• Fiine

Partouze- Jag promenerar gärna med dig någon dag! Alltid kul att ha lite sällskap! =)
    Bara att säga till så kan vi ta en promenad =)

Camilla- Min man tog ingen semester i somras när jag väntade vår son. Han tog 5 veckor när vår son kom istället och jag var överlycklig över det! Även om det var jag som skötte det mesta med vår son med matning osv så tog min man hand om mig och hemmet och det var guld värt!
    Kommer kräva att han gör det igen om vi skall ha en till ;)
    Vad bra att er stora kan gå på förskolan några timmar i veckan och träffa barn i samma ålder att leka med och så du och den lille kan få lite lugnt. Tror jag med kommer göra så om/när vi skall ha en till.
    Vilken förskola går ditt barn på? Har du något tips om någon bra förskola?

• camillaolsson2b

Hon går på hästhoven nu, det är ett föräldrakooperativ i hästevik. Vi behövde ett med kort varsel och det var det enda som fanns. Men hon trivs jättebra där. Vi står på kö till björlandagården då vi ska flytta till björlanda i sommar. Vi hoppas få en plats där senast till hösten så vi slipper åka ända till hästevik. Jag hoppas det är bra där, jag har hört att det ska vara bra. Hur gammal är ditt barn?

Svar på tråden Föräldralediga i Torslanda?