Killen har två barn, jag vill inte ha några alls...
Oj vännen, jag vet vad jag skulle vilja ge dig för råd men du vill inte höra det
Det jag undrar är, hur är din kille i förhållande till sina barn och sin fd? Har ni diskuterat denna situation alls? Drömmar, viljor och önskningar? Vilken roll du ska ta? Vad har ni för förväntningar på er som familj? Vet han om att du eg inte vill ha barn? För vet du vad, att barn är oavsett hur mycket man älskar dem jobbiga (särskilt när man får dem på köpet) vet väl alla om. Det blir ett helt annat liv än det man tänkt sig och andra prioriteringar. MEN allt hänger ändå på hur ni kommunicerar du och din kille, kommer överens och vilket 'team' ni är? För om ni är överens om uppfostran, gränser och roller så tror jag att med kärlek kommer man lyckas. Men om han inte är med på tåget och du bara är en bisittare så kommer det att vara jäkligt tufft och då råder jag dig ändå att tänka om...För nyförälsken lär släppa efter ett tag och då står du där och ångrar dig...
Och hur du ska närma dig barnen? Vet du, sånt ger sig. Hitta gemensamma intressen. Ok nu är de små men tex om du gillar disney filmer kan det vara en grej. Eller om du gillar att leka så har du det gemensamt och då ger det med sig. De flesta barn är inte så komplicerade. Var intresserad och gör det till en rolig grej även för dig. Men gör inte mitt misstag att du ger för mycket så att du tappar bort dig själv på vägen, det tas ändå för givet. Hitta en balans. Lättare sagt än gjort men det kommer! Och lycka till, du kommer att ha många funderingar på vägen och jag hoppas att du hittar 'din' väg.