• Seamountin

Killen har två barn, jag vill inte ha några alls...

Jag har träffat en underbar kille som ja älskar över allt annat. Allting är perfekt förutom en sak, eller snarare två. Han har två barn från ett tidigare förhållande. Ni tycker säkert jag är en skitstövel som ser det här som ett problem, men jag vill inte ha några barn och jag vill inte behöva ändra på mitt liv som det är nu.

Jag förstår dock att om det här ska fungera så måste jag lära mig att tycka om dem. Jag vill så gärna att allting ska fungera med den här killen men hur ska jag göra för att känna mig bekväm med barnen?
    Jag har bara träffat ena sonen som är 3 år. Lillflickan som är 1 har jag inte träffat än. Sonen är ett riktigt charmtroll och riktigt söt, men jag tycker han är besvärlig.

Kan ni snälla komma med konkreta tips på vad jag ska göra så det börjar kännas bra? Just nu känns allting konstigt och jag känner mig helt malplacerad.

När jag pratar med min pojkvän i telefon så har jag börjat fråga om jag får prata med hans son också. Tänkte att det skulle vara ett bra sätt att bli mer bekväm i situationen. Vad tror ni?

(vi har varit tillsammans i nästan 10 månader men det är först nu som jag har fått börja träffa hans son. Jag vet att jag kanske inte skulle ha låtit det gå så långt eftersom jag redan från början visste att han hade barn, men nu går det inte att göra något åt så jag vill inte ha någon sådan kommentar)

Svar på tråden Killen har två barn, jag vill inte ha några alls...