• jelt

Paniken stiger!!!

I måndags fick jag hem kallelse till min ev. igångsättning pga förlossningsrädsla. Hittills har jag förträngt den dagen och trodde nästan att jag var botad. Men i tisdags kom ångesten och stressen över att jag om 2 veckor ska in för att kontrollera om de kan sätta igång mig! Magkatarr som attans. Tyvärr ingen att prata med om min ångest, men det går väl bra. Min förra förlossning var toppen, då blev jag också igångsatt pga förlossningsrädsla, fick EDA innan de gjorde något och ett enormt bra stöd under förlossningen!
    Hur hanterar ni förlossningsrädslan och ångesten? 

• Svar på tråden Paniken stiger!!!
  • jelt

Jag fick min förlossnings rädsla efter andra barnet, som kom på en timme... Gick så fort och intensivt att jag hade panik hela tiden. Tredje barnet fick jag EDA innan de satt igång mig och det tog 2 timmar och 20 minuter. Kändes mer lagom och hade bara panik de 3 sista värkarna, men det har väl de flesta ;)
    Känns tryggt att få smärtlindring innan samt stöd hela tiden. Skulle det sätta igång hemma finns rsiken att han kommer hemma och det skrämmer en hel del! Mina förlossningar har gått så fort. 
    Lycka till med din förlossning! 

• jelt
    Läängtar: Hoppas förlossningen gick bra för dig! Själv ska jag på kontroll imorgon. Har nog förträngt att det kan bli förlossning även om jag är inställd på att det kan bli så (på något konstigt vis).
Svar på tråden Paniken stiger!!!