Linnea84a skrev 2011-07-08 09:02:32 följande:
jag försökte amma min 1a son, höll på en månad ungefär å pojkstackarn skrek från em till inpå natten, testade flaska å han blev lugn som en filbunke...jag undrar fortfarande vad de berodde på, kanske för lite mat, för mkt *stress* ja jag vet inte men jag fick en nöjd å glad bebis å det var det värt. mina andra barn har jag helammat till de var 6 månader och delammat till de var 11 resp 12 månader, då de själva valde att sluta...
Jag önskar att jag kanske kämpat lite mer med första men energin fanns nog inte...jag är så oerhört glad för att jag ammat de andra och att vi alla mått bra av de, förutom gubben som tyckte jag amma för mkt ;) typ 3-4 gg per timme ibland å 6-10 ggr per natt, men mina barn har haft mig som deras tutte och jag har ansett att så länge jag och mina bäbisar vart nöjda så har det varit bra, tror gubben min känt att han varit otillräcklig på nåt sätt, då jag verkligen varit fast vid barnen första halvåret, tur jag inte har behovet av så mkt ensamtid ;)
Jag har gett både flaska och ammat så jag VET att det är SÅ MKT SMIDIGARE och lättare att amma, en missnöjd bebis på ica? ja då lägger jag mitt barn vid bröstet och ammar när jag handlar, likaså när jag e på promenad mm ;) Och det bästa av allt, INGEN ser, inte ena mitt amningsfreak till syster såg de när vi handla mat ihop ;)
Härligt, vi väntar nu mitt andra barn och jag hoppas att amningen ska komma igång den här gången.. :) Tyckte heller inte det var smidigt med modersmjölkersättning, koka vatten, koka flaskor, ta med flaskor och allt som behövs osv.. Jag var riktigt avundsjuk när dottern var midre och jag såg andra mammor amma sina barn.. :)