elmadumle skrev 2011-07-06 15:42:39 följande:
Vilken hysteri kring detta med amning eller inte! Måste man starta tråd efter tråd om samma ämne? Låt var och en göra som den vill utan att frågasätta. Jag har aldrig ammat, provade med första barnet och fy fan vad vidirgt, skulle aldrig göra det igen. Jag ville helt enkelt inte. Och inte ens överläkaren frågasatte mitt beslut med de andra tre barnen, han stöttade det istället . Han sa att huvudsaken mor och barn mår bra. Och skulle jag ha tvingat mig själv att amma så hade jag mått apa vilket hade gått ut över bebis, syskon och pappan. så det finns många som faktiskt inte vill amma, är det inte orsak nog?
Jag är benägen att hålla med. Fan och hans moster ska lägga sig i om man ammar eller inte. Personalen på äldsta sonens förskola vill veta om jag ammar.... Den här gången ammar jag (snudd på helamning nu efter mycket krångel längs vägen), men förra gången slutade jag efter tre veckor och alla ville veta varför och min anledning togs ofta inte emot som legitim nog. Jag svarade nämligen att jag hade så hemska sår att pojken spydde blod efter amning, men de ville snarare höra att jag inte hade nog med mjölk...