• BymBym

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Jackie85 - är inte alls säkert att det är korkat. Många undersökningar visar på företeelser som är vanligare beroende på vilken social status man har. T ex är det mycket vanligare att lågutbildade röker än högutblidade.

• BymBym

Amningen krånglar för många. Valet kommer om man fortsätter amma eller inte.

• BymBym

Callgirl - utan stöd hade jag också slutat amma första barnet. Fy, vad jobbigt jag hade! Men tack vare sambo, en erfaren storasyster och en fantastisk BVC-sköterska fixade sig amningen till slut. Så visst spelar det sociala stor roll.

• BymBym

Waldo - det är väl ingen i tråden som dömt ut någon som inte ammar??

• BymBym

Jackie 85 - nä, amningen krånglar för många. Jag var 29 när jag fick första och amningen krånglade. Hade ett h*****e rent ut sagt. Hade jag varit yngre och ännu mer osäker eller saknat stöd, då hade jag garanterat gett upp. (JAG var allmänt mer osäker när jag var yngre. Menar inte att alla yngre är det)

• BymBym

Tråkigt att tråden blivit en värderande och försvarande tråd. Amning ÄR vanligare i vissa sociala grupper. Men för den skull är inte icke-ammande mammor på något sätt sämre. Att vara en "sämre mamma" innebär andra saker...

• BymBym

Klart man kan göra annorlunda än sin socialgrupp Här och Nu. Undersökningar visar vad som är vanligare förekommande i olika grupper, inte hur alla gör.

Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?