Inlägg från: Litet My |Visa alla inlägg
  • Litet My

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Oj, nu blir det nog liv i luckan =)

Har dock också sett av detta fenomen då tänker jag inte på de som inte kan amma av någon anledning utan de som frivilligt valt bort ammningen trots att det funkat.

• Litet My
    CallGirl skrev 2011-07-06 10:41:34 följande:
    Om alla kan sluta ta det hela personligt och diskutera utifrån generaliseringar så kan detta bli en intressant debatt.

(Jag är för övrigt högutbildad men har inte ammat)
    Instämmer till fullo...

Dock verkar det ofta bli så att många inte kan se längre än till vad man själv gjorde och ta åt sig utefter det.

Btw diskussionen är intressant
  • Litet My
    1978 skrev 2011-07-06 18:18:13 följande:
    40-talisterna (och kanske fler) fick lära sig att de skulle gå med stickiga tröjor utan BH och dra lite varje dag i bröstvårtorna för att härda dem. Nu tror jag att man slutat ge det rådet eftersom det inte gick att bevisa att det hjälpte. Men det kan ju vara värt ett försök ändå!
    Helt appropå, satt och läste en gammal bok jag fått från min mamma, tror boken är från 70 talet, dör stod det också att det var jätteviktigt att dra ganska ordentligt i bröstvårtorna varje dag...Just för att härda dem så man inte skulle få sår och annat...

Om det funkar vet jag dock inte =)
  • Litet My
    1978 skrev 2011-07-06 18:46:01 följande:
    OK, jag förstår vad du menar. Tyvärr fick den här tråden en sån vändning. TS verkade mest vilja ha en diskussion om huruvida unga mammor flaskmatade mer än äldre och vad det kunde bero på. Utan att döma någon. Saken är kanske den att många tar illa upp för de tror att vissa inlägg är riktade mot dem, eller som missriktade råd, fast det egentligen är en generell diskussion, utan värderingar.