Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

oOHalalOo skrev 2011-08-13 19:49:25 följande:
    Det är ju just det som gör att du ser det som du gör, du struntar i helheten. Medan jag och många muslimer med mig inte gör det.

Vittnesmålet kan ses som det eftersom det i det fallet är två kvinnor. Dock är det inte samma sak som att kvinnan är mindre värd, vilket både du och andra har skrivit rätt många gånger, inte sant?

Som sagt, helheten Anton är var man kan börja uppdaga hur saker och ting hänger ihop. Den vill du inte varken se eller höra talas om, hur tror du då att du uppfattas?
    Det är helheten som jag uppfattar den. Och tydligen en jävla massa andra också !!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh

Nähä, nu tänkte jag dunka på ett fruntimmer som dykt upp, så ni får ha det så bra så länge, mina underbara damer. Vi syns kanske senare ikväll. Solig

Kram  //Anton. Glad

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-09-11 13:33:56 följande:
    Enligt en hadith kom en kvinna till profeten saw och sade att hon blivit våldtagen. Muslimerna grep våldtäkts mannen och han fick stenas för hans brott. I islams fiqhböcker hittar man fatwor om att en våldtagen kvinna skall få skadestånd från våldtäktsmannens sida. Det är ett mycket allvarligt brott i islam att våldta en kvinna. 
    Det du säger här är alltså att Koranen faktiskt legitimerar stening. Det var son fan, Straiten. Det var som fan....
  • Anton Chigurh
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-09-11 18:10:50 följande:
    Vet du vad hadith är? Tror inte du vet ... 

Ja stening existerar i islam. En skit till man som våldtar en kvinna, förstör hennes liv både fysiskt och psykiskt förtjänar fan mer än några månader i fängelset tycker jag. Och en skit som Breivik som slaktat unga liv skall fan få dödsstraff. Jag är för dödsstraff förresten, fram med dina spydigheter då.
    Jag är också för dödsstraff. Brukar jag vara spydig mot dig ???
  • Anton Chigurh
    Noun skrev 2011-09-13 12:23:34 följande:
    För att bevisa våldtäkt behövs inga vittnen alls. DNA och andra tekniska bevis räcker.
    Allah vet bäst.
    Sist jag tröskade igenom Koranen ( brukar göra det åtminstone 1 gång/månad ) så inte fan hittade jag nåt kapitel där DNA bevisning var godtagbart i våldtäktsmål. Men jag får i ärlighetens namn erkänna att min förmåga att tyda arabiska skrivtecken är en aning ringrostig.

Och så vill jag helst slippa se dig synda. I fortsättningen glömmer du inte Subhanahu Wa Ta'ala. Skärpning.......
  • Anton Chigurh
    Noun skrev 2011-09-13 12:43:35 följande:
    Sist du gjorde det hittade du heller inte att det krävs 4 vittnen för att bevisa en våldtäkt.

Det sista är ett uttryck, ungefär som att "alla ser det inte som jag, jag kan inte veta och Allah(swt) den allvetande är den som vet vad som är rätt"  
    Okay, om det inte behövs 4 vittnen, hur många krävs isf. Som Anders frågat fler gånger redan !!!
  • Anton Chigurh
    Noun skrev 2011-09-13 12:58:07 följande:
    För att döma till straffet för otukt krävs 4 pålitliga vittnen eller ett erkännande.

Som jag ser det krävs inga vittnen alls för att döma en man för våldtäkt, däremot till straffet stening för våldtäkt.  
    1. Aah, men hur många vittnen krävs här....alltså om straffet skall verkställas genom stening. Nu gäller det mannen.

2. Räcker det med ett vittne.

3. Och får detta ena vittne vara en kvinna ???
  • Anton Chigurh
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-09-13 13:22:47 följande:
    Jag har för lite tid för att sitta på FL idag men kunde inte låta bli att kika in på FL och se att Anton ställer bra frågor. Så om Bakvänd tillåter vill jag också bidra med ett litet svar här?

1. Vid våldtäkt räcker det med kvinnas vittnesmål. Detta är enligt en autentisk hadith. Läs mitt tidigare inlägg, det du kommenterade en sida före denna.

2. Vid zinah skall det vara fyra vittne. De ska vara pålitliga muslimer, könsmogna och vid sina sinnes fulla  bruk. De ska ha sett med egna ögon penetreringen. Det ska inte räcka med att se en man och en kvinna klistrade vid varandra eller att de kysser varandra utan de ska ha sett exakt att mannens penis är inne i kvinnans vagina. Är det bara en person som ville vittna piskas han med 80 piskrapp . Är vittnesmålen inte stämmer med varandra piskas alla fyra. Så hur ofta kan 4 personer med de villkor ovan bevittna en sådan händelse? Det säger mer för oss att straffet är mer för att avskräcka och inte för att fastsälla..Ja inte om man vill trotsa lagen och knullar på ett torg t. ex. Intressant är att under 400 år hände det bara 4 fall. Och i alla de fall var det personernas erkännande att de begått zinah, inte att 4 personer kom fram och anmälde det.

3.  Nope. Det ska vara 4 män. 

Nu får ni slippa mig!

Fred vare med Bakvänd och Halal!
    Anton ställer alltid bra frågor. Ett odiskutabelt faktum.

Nåväl, jag skall be å få tacka så mycket för svaren, Straiten, nu sover jag garanterat bra om nätterna i fortsättningen eftersom jag med detta inser att det är slut med steningarna. I alle fall dom som grundar sig på bevittnad våldtäkt ( vi lämnar DNA därhän.....! ), en synnerligen trevlig upplysning.

Tack, Straiten, you made my day. 
  • Anton Chigurh
    anders37 skrev 2011-09-13 16:23:41 följande:
    Hittade artikeln, men det var ju aftonbladet, men vi vet ju alla hur dom ljuger.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article7639564.ab
    Noun skrev 2011-09-13 16:05:14 följande:
    Iranska traditioner är inte min starka sida. 

Nej, ämnet är inte känsligt.
    1 Det du kallar "dokumenterat fall" är religiös lag.
    2 Ja, om han erkänner eller det finns 4 pålitliga män som vittnar att dom sett penetreringen
    3 Se ovan!
    4 Nej, inte i allmänhet. Det beror på vad saken gäller. Detta handlar om att kvinnan har andra ansvarsområden. Tex kan annars en kvinna arbeta som domare, så det handlar inte om generell opålitlighet.   
    1. Så det är alltså "religiös lag", du menar givetvis att det var det, århundraden tillbaka i tiden och inte nu (2011), eller hur?

2. 4 pålitliga män alltså, det duger således inte med 4 pålitliga kvinnor, eller anses dom inte pålitliga nog i denna religion?

3. ok, tyckte det verkade lite konstigt bara, stening år 2011, trodde det var sådant som försegick på medeltiden.

4. Andra ansvarsområden? jag menar vid brott som begåtts, väger en kvinnas ord inte lika mycket som en mans?
    Det här går ju emot så gott som allt vad Bakis och Straiten har lagt fram hittills. Fuck Koranen. Ungefär.

Sorry Bakis, menar inte häda här, men lite så känns det faktiskt med tanke på vad Anders faktiskt visar upp här !!!
  • Anton Chigurh
    Noun skrev 2011-09-13 16:54:34 följande:
    Hur menar du nu? Du tänker väl inte att Regimen i Iran bör få representera Islam hoppas jag...
    Nä, det gör jag verkligen inte, men visst fan hanterar domstolsväsendet där sin juridik med stöd av Islam. Sen begriper jag också att väldigt många andra muslimska länder har betydligt med moderat syn på saker och ting, men att dönickarna i Iran ens har möjligheten att hänvisa till Koranen/Sharia eller whatever, är det jag har lite svårt å tugga i mig....
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?