Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Dorian Ertymexx skrev 2011-07-11 21:58:09 följande:
    De är förmodligen mer fundisar än de flesta muslimer är, skulle jag tro. Men de är i alla fall ärliga. Många kristna fundisar är ju inte det, utan talar om frid och tolerans, samtidigt som de döljer och stöder brott och våld i hemmen.
    Aahaa, så om en muslim är ärlig, då är det okey å stödja koranens tillåtelse vad gäller kvinnomisshandel.

Det var som fan..................och det kommer från dig av alla, Dorian. Det var som fan.

Inlägg nr 688 skall arkiveras för all framtid. 
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-11 22:08:25 följande:
    Och det gör det bättre... hur?
    Jaa du, jag anser nog att en lagstiftning som förbjuder kvinnomisshandel, som har straffsatser fastställda för dom som utför kvinnomisshandel, sån lagstiftning är i mitt tycke betydligt bättre än lagstiftning som tillåter kvinnomisshandel. 

Men du håller knappast med om det !!!
  • Anton Chigurh

Måste fråga er, Birdie å martinam, är villigheten att anmäla sextrakasserier större om det är en blond svensk som håller på med sin skit, än om det är en muslim som står för trakasserierna.

Alltså, är det "lättare" att anmäla en svensk jämfört med att anmäla en muslim för sextrakasseri, eller är det kanske tvärtom. Eller är det möjligen ingen skillnad alls. 

Var nu uppriktiga, oavsett vad svaret är. 

• Anton Chigurh
    martinam skrev 2011-07-12 19:23:44 följande:
    Mitt problem var väl mer lite tacksamhetsskulld jämte min vän å sen kändes det lixom normalt i början eftersom han va lika mot oss alla tre... men nej... ingen skillnad alls så.. hade en stalker som va lite smått galen (svensk) hotade faktiskt med polisen å va på väg en gång å ringa men han fattade allvaret.

Nu när jag tänker efter för att vara helt ärlig så skulle jag nog ha enklare å anmäla en svensk än en muslim, på krogen e lixom inte svenska män lika på medans när en invandrare kommer med sina sliskigheter så tänker jag bara "jahap, en till"  känns mer acepterat eftersom det händer så offta så det nästan verkar ligga i deras sätt å vara.
    Om en svenk gjorde samma sak skulle han troligtvis åka på en smäll. 

eller vänta... de har jag ju redan gjort... så nej.. svensken kommer absolut inte lindrigast undan.. 
    Okey, bara undrar eftersom jag mycket sällan är på krogen och jobbar i ett mansdominerat yrke. Tråkigt dock att det är som du beskriver, hjälper ju knappast till å förbättra läget för invandrarna i gemen.

Och tack båda två. Glad 
  • Anton Chigurh
    oOHalalOo skrev 2011-07-13 00:12:40 följande:
    Fast som redan har skrivits, kvinnor och män påbjuds inte klädkoder för att vi ska diskrimineras. Du kan ha lättare att förstå om du försöker se till hur en muslim ser på det och inte bara hur du tolkar det. I alla fall om du verkligen vill veta.

Det är ju så jag kan se det att muslimska kvinnor diskrimineras för att en del vill ta ifrån oss vår rätt hur vi vill klä oss, och det bara p.g.a. vårt kön.

Kvinnor och även män har olika platser att sitta på i moskén. Det är inte diskriminerande gentemot kvinnorna att de inte sitter där männen sitter och det är inte diskriminerande gentemot männen att de inte sitter där kvinnorna sitter.

Män tar inte kvinnor i handen som inte är deras närmaste. Kvinnor tar inte män i handen som inte är deras närmaste. Det handlar således inte om att diskriminera någondera av könet.

Har du något emot konvertiter eller så?
    Att kvinnan förvisas till balkongen, eller i bästa fall längst bak i bönelokalen ser du inte som någon typ av symbolik ???
  • Anton Chigurh
    oOHalalOo skrev 2011-07-13 00:25:14 följande:
    Islam påbjuder inte hedersmord och det gör inte jag heller. Det blir olidligt när folk bryter mot lagen.

Nej, jag vet inte vad det spelar för roll var man står när man ber var man står/sitter?
    På vilket sätt är det bättre att stå långt fram? Eller att sitta en trappa upp?

Lika lite som det skulle vara diskriminerande eller sämre eller man skulle vara mindre värd för att man sitter längre bak eller på balkongen i t.ex. biosalongen.
    Skillnaden är, Halal, att jag tvingas inte till å sitta längst bak i biosalongen. Jag väljer det frivilligt.

Nu menade jag balkongen utanför mosken !!!!!!!   Ser du utropstecknen ?????
  • Anton Chigurh
    oOHalalOo skrev 2011-07-13 00:36:53 följande:
    Ja för att i biosalongen bokar man 'ett nummer'. I moskén är det redan bokat.

Ungefär som i simhallen, kvinnor till vänster och män till höger (exempel bara).
    Ingen som skulle komma på att kalla det för diskriminering för att det inte byts sida.

Du hade inte behövt skriva så många utropstecken, jag har svarat redan i inlägget på balkongen utanför moskén. Du får gärna läsa mina inlägg istället för att gissa vad jag har skrivit och inte skrivit.
    "Islam påbjuder inte hedersmord och det gör inte jag heller. Det blir olidligt när folk bryter mot lagen".

Inte så lätt å tolka dina inlägg när du svarar enl min citering ovan, vad hade det med balkonger i moskéer att göra !
     Men men, skit i det, vi återgår till biosalongen, således :

Du skriver följande : "i biosalongen bokar man ett nummer. I moskén är det redan bokat"
    och med det menar du att svenska biosalonger tillämpar samma bokningssystem som muslimer gör i sina moskéer, eller ???
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-13 10:01:54 följande:
    Och då kan man skita i att alla andra har en lika dålig kvinnosyn? Det kallas mobbing, när man gör så, Asta.
    Jösses, Dorian, har du suttit uppe hela natten och rökat på nu igen ???

Så du menar att om jag startar en tråd om Audi, där jag vill diskutera alla eventuella nackdelar som Audi nu kan tänkas ha, så är det utstuderad mobbing att inte tala om samtliga biltillverkares eventuella inneboende nackdelar på deras bilmodeller. 

Och detta fast jag skiter högaktningsfullt i om Toyota har problem med styrstagen på sin Prius, jag är intresserad av Audi's eventuella fel å brister. Toyota tar jag i en annan tråd. Om jag är intresserad.

Nää, Dorian, nu får du fan skärpa till dig ordentligt. 
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-13 10:32:08 följande:
    Om du diskuterar, säg, ett bromsproblem som alla bilar har, ja, då är det rätt märkligt att bara gå på Audi om det, ja.

Om jag startar en tråd om, säg, Volvo och deras brist på försök att skapa billigare, bättre elbilar för privatmarknaden, vore inte jag rätt hycklande då, eftersom ALLA bilmärken (kanske med något enstaka undantag) suger på detta?  
    Nu är jag intresserad av Audi, och enbart Audi, jag skiter fullkomligt i om Volvo har problem med sina bromsar dom också. Jag tänker köpa en Audi och vill därför diskutera Audi's eventuella nackdelar så jag är i det fallet oerhörd tacksam om du lämnar Volvo åt deras fans, och jag är helt säker på att Volvo inte känner sig det minsta mobbad för att jag är ointresserad av att diskutera deras bilar.
  • Anton Chigurh
    oOHalalOo skrev 2011-07-13 13:57:24 följande:
    Jag kan vara bluddrig så det är bara att fråga om, no prob.

Jag trodde nämligen att du tidigare refererade till hedersmord som 'utförs från balkonger'. Därav missförståndet i så fall.

Nej så klart inte! Jag bara menar att det (eller man) inte är sämre eller bättre bara för man sitter på en speciellt plats.
    Nä, jag refererade inte till några hedersmord utan att kvinnor är hänvisade till balkonger när dom skall ha sin bönestund i en moské, eller i bästa fall längst bak i bönelokalen. Jag för min del tycker symboliken är solklar här.

Eller varför, helt ärligt Halal, är inte kvinnorna längst fram och männen längst bak ???

Och din jämförelse med ett biobesök bör du nog fan lämna därhän........................! 
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?