Inlägg från: Dreams Never Ends |Visa alla inlägg
  • Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

anhe100 skrev 2011-07-06 11:28:46 följande:
    Alla ni som försvarar Islam ni är hjärntvättade om ni inte kan se verkligheten. Hur kan ni som medmänniskor försvara att tex en kvinnas vittnesmål är värd hälften av en mans. Att flickor gifts bort med dubbelt så gammla män som kanske tom är ders farbror, Att kvinnor inte får köra bil i vissa länder. Att kvinnor skall skyla sig för mannes blickar men va fa... om mannen är så kåta att dom inte kan låta bli o hoppa på en kvinna som inte går beslöjad så kastrera honom, Att flickor fostras med en sexualskräck för att hon skall vara oskuld för släktens heder osv osv.
    SKÄRP er tjejer ni lever i ett fritt land börja TÄNKA SJÄLVA försvara er inte med att Svenska kvinnor lever lösaktigt och oansvariga mot familjen FÖR DÅ HAR NI IMTE ÖPPNAT ÖGONEN OCH SETT VERKLIGHETEN.
    Hur kan ni ha mage att försvara en religion som anser det är ok med HEDERSMORD för att en tjej inte vill giftasbort med en man som föräldrarna valt.
    Nu som sagt talar du inte om fakta utan så som en del muslimer misstolar koranen och det har absolut inte med självaste islam att göra. Såg du inte vad jag skrev i rubriken?

Att vara oskuld till äktenskapet ser jag bara fördelar i så löjligt att ens se det som ett problem.
  • Dreams Never Ends
    Polly S skrev 2011-07-06 11:38:56 följande:
    kan du inte bemöta Rain Girls påstående istället eftersom hon påstår motsatsen?
    Jag håller fullt med Umm Elias.
  • Dreams Never Ends
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-06 12:33:01 följande:
    Sant. Det naturliga är att vilja leva i flockar, utan monogami eller liknande dumheter. Obestämd
    Jag personligen föredrar monogami...
  • Dreams Never Ends
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-06 13:05:53 följande:
    Det får du.
    Eller vad tycker du? Varför är det fel att ha 1 fru?
  • Dreams Never Ends
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-06 17:10:10 följande:
    Ja. Eller, snarare, ja, jag tycker det är fel att gifta sig. För mig är äktenskapet en gammal patriarkal och vidrig sedvänja. Men jag tycker att folk ska få göra som de behagar, så om andra vill gifta sig, så är det deras ensak. Men jag kommer inte gifta mig. Sedan tycker jag att vi ska tillåta flersamma samboskap och äktenskap också.
    Ohh så du vill ha flera tjejer i ditt hem?

Varför man gifter sig är ju för att annars skulle man ju kunna byta partner 1 gång i veckan om man så ville. Det är lixom ett bevis på att man stadgat sig.
  • Dreams Never Ends
    Jamo skrev 2011-07-06 19:50:13 följande:
    Så personer som vart sambos utan giftermål i 30 år eller nåt har inte stadgat sig?
    Jo absolut, men isf hade dom ju lika gärna kunnat gifta sig.
  • Dreams Never Ends

Religion har en mening. Annars skulle det inte finnas, Så ni som säger att religion bara är strunt har hamnat helt bakom flötet.

• Dreams Never Ends
    Umm Elias skrev 2011-07-06 22:51:34 följande:
    Positivt : Jag blir respekterad för den jag är, jag slipper arbeta/dela med mig av mina tillgångar om jag vill, jag har rätt att kräva vad jag vill av min man, jag har rätt till ett bra sexliv, jag har rätt till mitt eget hushåll och min man ska ge mig det jag vill ha, jag har bestämmanderätt över mitt hushåll samt mina pengar och tillgångar, min man behandlar mig som en prinsessa, jag får klä på mig och täcka mig utan att folk omkring frågar om jag har ngra komplex eller fel på kroppen.

Skillnaden mellan en ickemuslimsk kvinna och mig är att jag har rätt att ställa krav på min man och jag har Allah på min sida i de kraven.
    Det är så sant! Att vara muslimsk kvinna är det bästa man kan vara :)
  • Dreams Never Ends
    Umm Elias skrev 2011-07-06 22:55:18 följande:
    ickereligiösa är väl dem med absolut sämst kvinnosyn.
    Absolut!
  • Dreams Never Ends
    Inima skrev 2011-07-06 23:34:00 följande:
    Tycker jag inte. Koranen är inte ensam om att vara en liten instruktionsbok i hur man tar ifrån kvinnan all makt över sitt egna liv och sina egna val.
    Har du läst koranen?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?