• grannkatten

Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?

Hej

Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?

Vad har ni för erfarenhet av www.hotels.com?
    Får man lätt pengarna tillbaka om man måste avboka eller ändra?

Det verkar som om man måste förbetala, trodde att när man bokade hotellrum så reserverar man emot ett kort, men sen betalar när man är på plats och checkar ut?

Känner mig lite orolig då det handlar om mycket pengar för en vecka på hotell utomlands.        

• Svar på tråden Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?
  • Videli

Åååå jag bokar alltid med dem. Dom är helt suveräna!

Jag har bokat av ett hotellrum en gång inga problem, pengarna sattes in på kontot igen. Jag tror det var 24 eller 48 timmar innan incheckning.

Kundservicen är oxå kanon. Min son var 2 år förra sommaren då ringde jag upp och frågade om jag verkligen behövde betala för honom. Killen i kundtjänst ringde då upp hotellet ock fixade så att vi inte behövde betala för honom. 

• stidi

Hej!
    Reser en hel del med jobbet till div destinationer (bortrest ca 10 v /år där jag kan bo på 4olik hotell samma vecka) och använt mig äldigt mycket utav hotels.com
    Har avbokat hotell med dem oxå och det funak utmärkt.
    Dock är inte personalen på servicelinjen direkt världsvana och verkar inte ha rest så mycket själva vilket i bland kan påverka att de inte har så mycket info att ge. Men som sagt, lätt och går att avboka och få pengarna tillbaka utan problem.

• Torelia

Bokade hotell i Amsterdam via dom förra året. Sen kom askmolnet från Island och vi var tvungna att boka om resan till en månad senare. Då fanns det inte plats på det hotell vi ursprungligen valt utan vi fick välja ett annat. Det var inga problem att få tillbaka pengarna alls. Är supernöjd.

• XcsM

Säkert är det, men jag har alltid fått fram ett dyrare pris när jag köpt hotellvistelse där än om jag gått in på hotellets egna hemsida och bokat. Sist gällde en natt i Oslo, Hotels.com ville ha 1300 SEK för en natt och hotellet i fråga ville ha 990 SEK... 

• Lilia

Jag har bokat därifrån flera gånger och det har aldrig varit några problem. En gång var det ett hotell som lurades (Hotel Lords i London) och gav mig ett delat rum med sex andra (alla där hade blivit lurade) istället för ett enkelrum. Då jag kontaktade hotels.com efter jag kom hem var de väldigt förstående och jag fick hälften av pengarna tillbaka direkt. Jag behövde inte ens be om det. Jag gillar dem extra mycket efter det!

• Jovial73
    XcsM skrev 2013-01-20 12:37:09 följande:
    Säkert är det, men jag har alltid fått fram ett dyrare pris när jag köpt hotellvistelse där än om jag gått in på hotellets egna hemsida och bokat. Sist gällde en natt i Oslo, Hotels.com ville ha 1300 SEK för en natt och hotellet i fråga ville ha 990 SEK... 

Jepp, så kan det vara ibland {#emotions_dlg.djavulsk} 

Använder själv alltid Hotels.com för att söka hotell men kollar sedan om jag kan få samma hotellrum till ett lägre pris genom hotellet eller någon annan hemsida...

• XcsM
    Jovial73 skrev 2013-01-20 12:50:26 följande:

Jepp, så kan det vara ibland {#emotions_dlg.djavulsk} 

Använder själv alltid Hotels.com för att söka hotell men kollar sedan om jag kan få samma hotellrum till ett lägre pris genom hotellet eller någon annan hemsida...

Det gör jag med Solig tänker mer på de stackarna som aldrig gör så och betalar  överpris varenda jäkla gång.
  • Lijkan

Nej!!!! Vi bokade Hotel i London via dem, och när vi kom fram 23 på kvällen fanns inte vår bokning på dt hotellet. Vi fick leta upp en nytt hotell mitt i natten! Tack och liv finns det ju många att välja på just där i London. Men när vi ringde morgonen efter skyllde hotels.com på hotellet så vi fick varken en ursäkt eller några pengar tillbaka ( det hotellet vi hamnade på tillslut var nästan dubbelt så dyrt). Aldrig bokar jag via dem igen!

• JPT
    XcsM skrev 2013-01-20 12:52:21 följande:
    Det gör jag med Solig tänker mer på de stackarna som aldrig gör så och betalar  överpris varenda jäkla gång.
    Jag brukar alltid kolla men har aldrig fått det billigare via hotellets egna hemsida. 
    Ofta tycker jag dock att booking.com brukar vara några kronor billigare än hotels.com.  
  • XcsM
    JPT skrev 2013-01-20 13:10:50 följande:
    Jag brukar alltid kolla men har aldrig fått det billigare via hotellets egna hemsida. 
    Ofta tycker jag dock att booking.com brukar vara några kronor billigare än hotels.com.  
    Kanske beror på var man bokar då? För jag brukar alltid söka på hotels.com för att få fram alla hotell i området jag skall till, och varje gång jag kollat på hotellets egna hemsida har jag fått ett billigare pris i alla fall =)
  • JKK
    Lijkan skrev 2013-01-20 12:54:16 följande:
    Nej!!!! Vi bokade Hotel i London via dem, och när vi kom fram 23 på kvällen fanns inte vår bokning på dt hotellet. Vi fick leta upp en nytt hotell mitt i natten! Tack och liv finns det ju många att välja på just där i London. Men när vi ringde morgonen efter skyllde hotels.com på hotellet så vi fick varken en ursäkt eller några pengar tillbaka ( det hotellet vi hamnade på tillslut var nästan dubbelt så dyrt). Aldrig bokar jag via dem igen!
    Håller med dig. De strular och hänvisar hit o dit när man vill avboka ett hotell fast man ska kunna avboka själv på deras hemsida . Så nu förlorade jag ett par tusen kronor Jag använde mig tidigare av Agoda som också strulade. Tydligen dags att prova med någon annan igen...eller helt enkelt göra som man gjorde förut, boka på hotellet direkt..
  • evaoregon
    JKK skrev 2013-05-22 12:00:05 följande:
    Håller med dig. De strular och hänvisar hit o dit när man vill avboka ett hotell fast man ska kunna avboka själv på deras hemsida . Så nu förlorade jag ett par tusen kronor Jag använde mig tidigare av Agoda som också strulade. Tydligen dags att prova med någon annan igen...eller helt enkelt göra som man gjorde förut, boka på hotellet direkt..
    Jag tycker att det är mycket enklare att boka direkt med hotellet.  Om man behöver avboka så är det mycket enklare.
  • agoda

www.booking.com/index.html är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.

• Elsaaaaa
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
  • Ekonom10

Jag har bokar runt 20 ggr via hotels.com och det har fungerat perfekt varje gång. De gånger jag tvingats boka av har återbetalning skett helt korrekt. Samlar bonusnätter där också och det har funkat perfekt att använda dem. Jag har INTE förbetalt vid bokningen varje gång, det har varit olika.

Dock ska man vara medveten om att alla hotell inte är anslutna till hotels.com. Jag tror att fler hotell är anslutna till booking.com. Deras hemsida upplever jag dock som roddigare.

Svar på tråden Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?