Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Sen måste jag också fråga: Vad står MA för? MF är ju missfall men MA?
F ö berättade jag för mor och syster idag. Är i vecka 6+0 och tycker att det blir så mycket roligare att dela med dem så man får prata, diskutera och älta så mycket man vill. Och om något (Gud förbjude) skulle gå snett kan de vara en tröst och en hjälp. De blev så glada! Mammas andra barnbarn och min syster ska bli moster och hennes dotter få en kusin! Hon blev så sugen på att börja försöka hon med :D
Är det annat så är det klart att man börjar oroa sig, oftast med all rätt då man ska vara på sin vakt om man tex blöder, DOCK är det ju långt ifrån alla som faktiskt får missfall pga att de blöder, utan det kan ju bero på mycket saker som tex sex, sköra slemhinnor, etc etc. Och behöver inte alls vara farligt. Många blöder ju faktiskt mer/mindre under graviditeten. Men självklart blir man orolig. Kära nån, jag fasar för att jag ska börja blöda för typ ingenting så jag förstår om man blir orolig när man väl gör det.
Men det kan mycket väl vara som du sa att du blöder efter att ni haft sex, det är inte alls ovanligt.
Eftersom du inte blöder mer och det inte gör ont så är det nog ingen fara.
MA står för Missed Abortion och innebär att fostret dött i magen och det blir inget missfall direkt utan det tar ett tag tills kroppens stöter ut fostret. Alltså så ligger fostret kvar dött i livmodern ett tag innan kroppen förstår att det är missfall skulle man kunna säga.
Vad roligt att dom blev glada! det blir också så mycket mer verkligt när man får berätta det
som en bekrätelse åt sig själv kan man säga. En underbar känsla.
Själv träffade jag mina föräldrar och vi började prata lite om vagn, (ska inte köpa en men vi bara pratade) och det var så himla härligt att prata om det och man verkligen förstod att "wow, det är jag som ska ha barn" Underbar känsla!