Lyckobebisen skrev 2011-08-14 23:41:24 följande:
Hej!
Vet inte om det är en känsligt fråga, men tänkte fråga om ni sparar till bebisinköp eller om ni tar det som det kommer? Vi har ju inte sådär jättemycket pengar in, jag pluggar och sambon jobbar 60% men vi har startat ett barnkonto där vi sparat lite typ till vagn och sånt. Men målet är att vi inte ska behöva ta av det helst, eftersom vi måste spara ihop till syskonförsök också.
Men liksom, hur mycket kostar allt i början? Det finns ju listor på grejer man ska ha och jösses, då skulle man ju bli ruinerade. :-P Men tänker typ basic innan bebben kommer..
Vi köper allt eftersom
Efter allt vi varit med om så tänker vi att ingenting går att planera och någon gång kommer vi bli föräldrar, även om något skulle gå galet nu.
Barnvagn är väl den dyraste posten och den köper min mamma. I övrigt köper vi mycket av vänner. Nästan ny Sino bärsjal och SkipHop-skötväska köpte jag av en vän för 600:- tillsammans och ska köpa spjälis av en annan vän för 300:-. Kläder köper jag i butik men kollar även Tradera, de små bebiskläderna hinner ju inte direkt slitas.
Innan bebben kommer vill jag ha vagn, babyskydd, bärsjal, lite kläder och blöjor hemma och vad det kostar beror ju på vad man väljer
Gällande vagn skulle jag hellre köpa en begagnad kvalitetsvagn på Blocket än en billighetsvagn ny...