Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Fråga: vart hittar jag mammastrumpbyxor? Inte tunna sladdriga utan tjocka på typ 80-120 denier.
Fråga: vart hittar jag mammastrumpbyxor? Inte tunna sladdriga utan tjocka på typ 80-120 denier.
Socker är ALDRIG nyttigt, inte heller alla gifter som aspartam så är det någon gång man ska dra ner så är det ju när man är gravid. Köp en Sodastreamer och drick naturellt bubbelvatten så sparar ni både pengar och hälsan klart man kan unna sig ibland men inte varje dag.
RUL i vecka 18 är väldigt ovanligt, man ska helst vara i 19 eller 20 då det är då de ser bäst. RUL är ju inte bara en mysig titt utan ett ultraljud där de går igenom varenda liten del av bebisen och då är det ju bäst att de ser så bra som möjligt för att kunna upptäcka ev skador.
Jag gjorde RUL 1/3 i år och fick ringa och boka min tid själv och BM förklarade att de aldrig gör RUL förrän mamman är i minst v19 (18+0) om det inte krisar med tider, de missat en remiss eller liknande. Även min BM på MVC sa detsamma på inskrivningen.
Någon här som blivit/ska bli igångsatt? Har ju blivit igångsatt i v.23 men det går ju knappast att jämföra med att bli igångsatt när man är fullgången. Är så fundersam på hur det går till...