• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Daysis

Vi har berättat för våra föräldrar o syskon. Tänkte egentligen vänta lite längre, men det är ju så svårt att hålla sig
    Angående att kolla könet så har jag sagt varje gång att vi inte ska göra det, men när ultraljudet har närmat sig har jag ändå velat veta. Och på ett sätt känns det skönt att veta, inte för att det spelar någon roll vad det blir, men ändå skönt att vara lite förberedd.. så vi kommer nog att kolla den här gången oxå.

• BebisVagga
    alvaereva skrev 2011-07-16 19:45:01 följande:
    länken funkar inte
    vi som väntar marsbebis2012 heter den
  • alvaereva
    BebisVagga skrev 2011-07-16 19:45:27 följande:
    vi som väntar marsbebis2012 heter den
    inte sökbar heller
  • BebisVagga

Marsbebis 2012 Heter gruppen

haha

• LillaAnna86
    Daysis skrev 2011-07-16 19:42:17 följande:
    Vi har berättat för våra föräldrar o syskon. Tänkte egentligen vänta lite längre, men det är ju så svårt att hålla sig
    Angående att kolla könet så har jag sagt varje gång att vi inte ska göra det, men när ultraljudet har närmat sig har jag ändå velat veta. Och på ett sätt känns det skönt att veta, inte för att det spelar någon roll vad det blir, men ändå skönt att vara lite förberedd.. så vi kommer nog att kolla den här gången oxå.
    Förra gången kunde de inte se på rutinUL, han knep ihop hehe. Då valde vi att låta det vara en överraskning. 

Men den här gången har vi (iaf jag) ;P bestämt att vi ska göra ett könsUL om de inte kan se på rutinen. Mest av praktiska faktiskt och för att jag inte kan hålla mig! Det kan ju vara skönt o veta om eller hur mycket nya kläder man behöver köpa exempelvis eller färg på vagn etc :)
    Vad det blir spelar ingen roll alls, men jag kan inte låta bli att önska en flicka så att vi har en av varje :):) 

Hur gör ni som har tidigare barn i 2-3års åldern.. tänker ni köpa syskonvagn, en liggvagn med ståbräda, använder ni vagn som de andra barnet/barnen använt eller hur har ni tänkt?? Tips på bra vagnar som fungerar lika bra på landet som i stan? Skrattande Vi ska nämligen slänga Vincents liggvagn (den är trasig och köptes begagnad) och spara hans sittvagn till de tillfällen bara han ska följa med nån av oss. Men jag skulle egentligen vilja ha en syskonvagn som går att göra till en enkelvagn också, det skulle vara det mest praktiska.. tror jag :P
    Haha är det bara jag som inte kan hålla mig från dessa tankar och funderingar? ;)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)