• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • supertrouper

Habanita, jag är så ledsen för din skull! Vet inte vad jag ska säga men jag lider med dig!
    Tillåt dig att sörja ordentligt och kom sen tillbaka stark!

• petit

igår hade mitt illamående släppt, och inget magont heller! blev lite smått nervös, men det behövde jag inte va. sen imorse har magen gojsat som fan, det känns som ormar i magen som kryllar omkring där inne! "hitta eran plats därinne å stanna där, tarmjävlar"! har jag lust å skrika...

• Stinis83

Stackare Petit! Jag mår jättedåligt och konstigt idag också, allt bara snurrar. Men jag ringde bm och bokade tid för inskrivning. 28:e juli blev det, då går jag in i v 9 samma helg :) Om allt går som det ska dvs... det är svårt att ta för givet.

• petit
    Stinis83 skrev 2011-07-15 12:38:08 följande:
    Stackare Petit! Jag mår jättedåligt och konstigt idag också, allt bara snurrar. Men jag ringde bm och bokade tid för inskrivning. 28:e juli blev det, då går jag in i v 9 samma helg :) Om allt går som det ska dvs... det är svårt att ta för givet.
    Ja det är ju inte så synd om mig egentligen, är så ledsen för habanitas skull här
    jag vågar inte ringa bm förrän jag varit på vul den 1 augusti. sist jag ringde till bm för inskrivning så fick jag mf samma dag typ. vill iaf veta att det är nåt där inne innan jag ringer nån
  • faceprimer

Habanita - Beklagar så otroligt mycket. :( Skickar många kramar och tankar till dig.

• HaBaNiTa

tack alla för era fina ord. det värmer ska ni veta ;) har haft feber hela f.m och ont till och från med en massa blödningar.  Hoppas de avtar snart. puss o kram Hjärta

• faceprimer

Idag när jag hade varit ute med hunden på lång promenad, så fick jag plötsligt jtäteont i svanken och i "tjejmagen" / ljumskarna. ÄR orolig för att de kan vara foglossning redan??
    Det gör verkligen riktigt ont. Mår även lite illa. Blev jätte nervös att de kunde vara MF först, men jag blöder ingenting överhuvudtaget så vill inte tänka att det är MF. Så länge man inte blöder så kan det ju inte vara MF väll?

Någon som har erfarenhet av foglossning sen innan eller kanske vet vad detta kan vara?
    Eller kan de vara att de är livmodern som växer, som gör så riktigt ont? Det konstiga är ju att de kom precis efter en promenad också... riktigt ont gör det.
    jag är ju bara i v.6 men har även läst om de som drabbats av foglossning såhär tidigt. Bor dessutom högst upp i ett våningshus med flera trappor och cyklar långt varje dag till jobbet.

• faceprimer

usch nu börjar jag bli jätte orolig att något är fel :( har riktigt riktigt ont i svanken nu, mår också illa. håller tummarna att de bara är växtvärk eller foglossning men denna smärta gör rejält ont. har även läst om några här på FL som varit i samma sits, som t.o.m gråtit av smärta men ringt till sjukhuset men det visade sig "bara" vara växtvärk. åh vad jag hoppas det "bara" är det hos mig med. För blir riktigt orolig av denna smärta.. men somsagt, jag blöder ingenting alls, så jag tror inte de är MF på gång...  men fy. visst inte man kunde få såhär ont så här tidigt.... aj aj aj. :( det känns inte som kramper., utan det är mer ihållande molande värk, som gör JÄTTEont.... :( men är det en bebis i magen som mår bra, så är det värt det för allt i världen

• HaBaNiTa
    faceprimer skrev 2011-07-15 14:06:26 följande:
    usch nu börjar jag bli jätte orolig att något är fel :( har riktigt riktigt ont i svanken nu, mår också illa. håller tummarna att de bara är växtvärk eller foglossning men denna smärta gör rejält ont. har även läst om några här på FL som varit i samma sits, som t.o.m gråtit av smärta men ringt till sjukhuset men det visade sig "bara" vara växtvärk. åh vad jag hoppas det "bara" är det hos mig med. För blir riktigt orolig av denna smärta.. men somsagt, jag blöder ingenting alls, så jag tror inte de är MF på gång...  men fy. visst inte man kunde få såhär ont så här tidigt.... aj aj aj. :( det känns inte som kramper., utan det är mer ihållande molande värk, som gör JÄTTEont.... :( men är det en bebis i magen som mår bra, så är det värt det för allt i världen
    vilken vecka är du i exakt?
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)