Inlägg från: Mrs Marlin |Visa alla inlägg
  • Mrs Marlin

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nikis skrev 2012-03-08 14:00:31 följande:
    fast en vecka och två dagar är de ju såg jag nu när jag kollade kalendern, men tycker endå att man ska kolla oftare om man går över tiden.
    Ja, det är ju bara 1 vecka och två dagar. Fel av mig. Jag tycker som du att man bör få kollas lite oftare. Jag tror att det är två veckor som gäller här. Jag lär nog ringa förlossningen om jag går över så länge. Be dem kolla upp att allt är OK.
  • Mrs Marlin

Wielkip: hoppas att det är på g. Jag känner också att det händter lite grejer. Har mer ont i magen nu. Vissa av fövärkarna börjar göra mer ont. Hoppas att det att det är på g även här.

Ang. viktuppgång. Jag har gått upp 10-11kg, varav 1 kg sedan jul. Ganska lite tycker jag själv. Det är bara en stor kula. Först graviditeten gick jag upp 19-20kg, andra grav. gick jag upp 14-15. Konstigt att gå upp mindre för varje gång, det känns som det borde vara tvärtom. Åldern borde ju göra att man går upp mer. Jag var 26 första gången och nu är jag 34. 

• Mrs Marlin
    Mary Jo skrev 2012-03-11 11:10:40 följande:
    Efter en ambulansfärd o 6 min på förlossningen så Kom Han. Tintin. 2960 gr och 48 lång. Vilken revanch! Mår underbart bra.

Stort grattis Mary Jo, snabbt jobbat!

Gud vad alla föder i förväg känns det som. För mig blir det tvärtom. 1:an kom två veckor för tidigt, 2:an kom på BF och 3:an lär jag väl gå över tiden med. BF är på tisdag.

Grattis till alla er andra som fått sina små!    
  • Mrs Marlin

Grattis Chetti! Det låter som du hade en fin förlossning. Jag blir galen och se alla fina bebisar som redan tittat fram i denna tråd. Vill också få träffa min bebis nu!

I morgon har jag BF så lillasyster är väldigt välkommen nu!!!!

• Mrs Marlin

Isvanna har du fått din hinnsvepning ännu? hur gick det? gjorde det ont? känner du något?

jag överväger att ring min BM och be om en sådan, har BF idag och är grymt otålig! 

• Mrs Marlin

Jag går ju också på övertid och tycker det känns jättedrygt! Eftersom min fösta kom två veckor för tidigt så känns det som jag redan väntat så länge.

Jag önskar att jag också kunde fördriva tiden med att städa och piffa mitt hem. Här finns massor att göra. Foglossningen och brist på ork sätter stopp för allt sådant. De senaste två dagarna har jag roat mig med att se DVD-boxar. Jag har sett Down town Abby idag.  

• Mrs Marlin
    Yinmia skrev 2012-03-14 18:32:53 följande:
    Film
    Kan tipsa er alla om en bra streaming sida på internet:
    www.wiismo.blogspot.com

Här kan ni se en massa film gratis. Kan verkligen rekommendera Arne Dahl serien!   
    Tack för tipset!
  • Mrs Marlin
    Isavanna skrev 2012-03-15 12:18:10 följande:
    Daysis, jo jag vet, men eftersom tappen bara är knappt 5 mm lång och det är ca1 1/2 cm öppet och väldigt mjukt så hoppades jag på att det skulle hjälpa, men men det var ett försök iallafall. Precis som du sa så kan man ju alltid prova igen!

BF +2 här. Ringde BM idag och bad om en hinnsvepning. Det fanns ingen tid förrän måndag. Så om bebisen inte behagar komma ut innan dess så får jag en "omgång" då. =)

Det känns ändå som det närmar sig för min del. Får mer och mer ont i magen. Igår när jag tog en promenad till dagis var jag tvungen att sätta mig och vila där för en av värkarna gjorde riktigt ont. Men sen hände inget mer... blä.... 

Jag ska försöka ut och röra mig lite mer idag. Känns som promenaderna åtminstone ger mig regelbunda förvärkar ett tag, alltid nått!

• Mrs Marlin

Yinmia Bf 11/3
    Coriander Bf 18/3
    Jempalainen Bf 20/3
    Anna012 Bf 22/3
    Micksaan 21/3
    Mrs Marlin 13/3     

• Mrs Marlin

Men guuuuu va less ja är att vänta.... blir galen.... kan inte tänka på annat eller försöka ta mig för att göra något vettigt. Familjen åker och badar och spelar innnebandy idag. Något som jag inte orkar med, ännu en slödag framför mig med att känna efter om något är på gång.

Nu har jag gått 6 dagar över tiden, känns som en evighet!

Imorgon ska jag åtminstone till BM för en hinnsvepning. Leder nog inte till något....

Kanske kan orka ta mig för att baka något gott att trycka i mig... bullar kanske....     

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)