Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Måste baka semlor imorgon nu bara för det.
Vecka 32 idag! Och 62 dagar till bf, Wii!
Ska sätta mig vid datan senare och läsa igenom vad ni skrivit senaste veckan, svårt att hänga med via mobilen :)
Ang. Kudd-och-täckefrågorna - räcker det med långärmad/benad pyamas och gallerfilt i mars? Själv skulle jag nog inte vilja sova i bara det i vår lägenhet...
Blir kvävningsrisken mindre om man har gallerfilt i ett påslakan än ett vanligt stoppat täcke?
Och behöver man speciella spädis-kuddar, eller funkar det med en vanlig från ikeas babyavdelning?
Scorpio- vad jag har läst och sett bilder så låter det som att det kan va en del av slemmisen.
Har däremot själv haft riktigt snorloske-liknande flytningar (älskar hur lite man bryr sig om att man låter äcklig när man är gravid, haha) men då var det bara små strängar och inte så stora mängder.
Haha tänkte också på hosta, mina hästar brukade få upp rejäla slemklumpar när de blev förkylda på vintern, dom klumparna var det första jag fick upp i huvudet av beskrivningen :p
Slemmisen återbildasju tydligen så även om det är den så behöver det ju inte vara någon fara, men iom att du haft problem tidigare hade jag också ringt förlossningen och bett om en koll!
Nippertippan; ok, då blir det en lite dyrare kudde iaf :)
Men som du säger så kan gallerfilten i påslakan bli tyngre, då borde det ju även vara svårare för bebin att få upp den över ansiktet? Om det väl inträffar så kommer det väll mer luft igenom påslakan+gallerfilt än påslakan+täcke?
Någon som har nån "grundmall" på vad man bör packa ner i BB-väskan, säg att man stannar i 2 nätter typ, hur många par ombyten till mamma/pappa/barn, behöver man ta med egna blöjor etc.?