Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jempalainen, vad skönt att allt såg bra ut! Jag förstår att du är orolig, och har nog inget knep för hur det ska gå över... När jag väntade dottern var jag supernojjig och hade dessutom kraftiga och smärtsamma sammandragningar från v 17. Men man får bara försöka ha is i magen och ta det lugnt.

Den här graviditeten är jag orolig förvisso, men på ett annat sätt. Min norm är ju att det går bra och slutar med en frisk bebis :) Men samtidigt undrar jag ju hur man kan ha sån tur att det går så bra två gånger på raken.

Jag skickar en stärkande och förhoppningsvis lugnande kram!

• Stinis83

Jag tycker nog ändå att oron för att förlora sitt barn blir större när barnet är fött. Och att det blir starkare och starkare. Det är inte så att jag går och oroar mig hela dagarna, men när jag av någon anledning ställs inför tanken på att förlora min dotter så får jag på allvar panikångest. Skulle jag förlora henne skulle jag dö.

• Stinis83

Chetti jag vaknar också av kramper på nätterna :)

Camamill, guuuuuuud vad glad jag blir att höra att du också är vrålhungrig! Jag började undra om det var nåt fel på mig, senaste veckan har det inte spelat nån roll hur mycket jag äter så blir jag verkligen vrålhungrig direkt efter. Helt stört ju! Är det nån stor tillväxtfas nu kanske?

Igår och i förrgår hade jag ont i magen till och från, kanske också beror på tillväxtfas? Jag ringde bm som sa att om det inte blir bättre så ska jag åka in akut. Idag känns det tack och lov bättre. Jag var liksom alldeles öm i magen :S Och inatt drömde jag att jag födde... snacka om liten, hjälplös räka... Hua!

• Stinis83

Ja alltså den här hungern tar kål på mig! :) Jag somnar hungrig och vaknar hungrig :) Och Lyckobebisen, att magen kommer explodera är typ precis så det känns! Det spänner och drar och ömmar och mina kollegor sa att bara på två dagar hade den blivit synbart större. Det gick på två dagar så kan jag knappt stänga jackan längre :)

Och se, för en timme sen åt jag 10 bitars sushi och jag är redan hungrig! Ska man äta varje gång man är hungrig eller ska man hålla igen? Tänker lite på vikten... +7/8 kg so far och vecka 24. Jag känner mig så stor!

Drömmen inatt gjorde att jag vaknade med huvudvärk... Dottern snittades i vecka 24 och jag vet inte varför. Det gick bra och hon överlevde men var så otroligt liten och svag. När de rullade iväg med henne så gick mina föräldrar in på rummet medan jag låg kvar på operationsbordet och döpte henne till Pernilla. Jag blev så förbannad över deras respektlöshet och kände mig så liten och hjälplös när jag såg min dotter ligga i den stora sjukhussängen. Ja jag säger då det - graviddrömmar alltså :)

• Stinis83

Grattis Angelique! :) Visst hade du en son sen tidigare? Vad roligt med en av varje :)

Babybluey, visst känns det stört?!

Taraa, jag klarar inte heller vatten... Och cola känns lite onyttigt i mängder. Men jag brukar dricka ICAs citron/lime saft, den är supergod :)

• Stinis83

Med facit i hand hade jag nog flickmage förra gången, även om folk sa att jag inte blev så bred. Den här gången syns det knappt bakifrån och magen är smal jämfört med förra gången. Och nu är det ju en pojke :) Däremot mådde jag mer illa den här gången.

Jag har börjat drömma mardrömmar nu, såg New Moon igår och har drömt om vampyrer och varulvar hela natten :) Sen har bebisen levt rövare så jag vaknat av sparkarna och ja börjar bli så sjukt otymplig när jag ska vända mig i sängen så jag vaknar varje gång. Hungern har bytts ut mot illamående, åtminstone idag... Jag mår illa och är trött och seg. Men det kanske beror på att jag inte sovit så bra inatt?

• Stinis83

Lokesmami, ingen aning om hur det funkar :S Ring fk och kolla för säkerhets skull :)

Är det nån som vet hur det funkar när man är halvtidssjukskriven och blir sjuk? Jag har så ont idag så jag inte tar mig in till jobbet, men hur funkar det med karens och sånt? :S

• Stinis83

Åh stackars dig Faceprimer! En kollega till mig berättade att hon hade det under sin graviditet och det lät inte kul... Hon slapp iaf bli igångsatt tidigare och bebisen mådde hur bra som helst :) Hoppas det kan trösta lite. Kram!

• Stinis83

Min navel har inte pluppat ut ännu, men det dröjer nog inte länge :) Den är helt platt nu. Och jag är lite konstig, för jag mår illa om man kommer åt min navel, så nu är det inte så superkul eftersom naveln är platt och känslig och kläderna ligger emot hela tiden :)

Nippertippan, vad är GBS? :S

Jag måste få fråga er som är heltidssjukskrivna, hur får ni era dagar att gå? Jag är sjukskriven på halvtid men känner att det inte riktigt funkar och att jag nog skulle behöva vara hemma på heltid... men hur får man tiden att gå? Vad gör ni? Det är ju inte som att man kan fixa en massa hemma liksom... :(

Wielkip, hur gick det med din foglossning? Blev det bättre?

• Stinis83

Haha Carla, vad skönt att ha hittat en jämlike! :) Det är minst sagt lite annorlunda, men vad jag minns har jag alltid varit så :) Så nån navelpiercing var aldrig aktuellt för mig när det var inne ;)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)