Grattis till er som nyss plussat! :)
Faceprimer, gravid eller inte så måste du byta jobb... Men det är ju svårt nu när man är gravid. Arbetsgivaren är skyldig att omplacera eller ge andra uppgifter under graviditet. Kan de inte göra det kan du bli sjukskriven av läkaren på mvc om du mår så dåligt. Din SGI (föräldrapenning) grundas ändå på den lön du skulle haft om du arbetat. Inget jobb och inga pengar i världen är värda att riskera sitt barns hälsa, eller din egen heller för den delen.
Jag har ett otroligt stressigt jobb också, där jag rätt nyligen varit sjukskriven på grund av det. Jag tänker försöka undvika in i det sista att berätta om graviditeten, men jag vet att min chef skulle förstå. Han har väldigt stort förstående som det är, och är mån om att jag ska må bra. Just nu är jag på semester, men när jag kommer tillbaka tänker jag inte stressa. För min egen skull, men också för bebisens.
Så mitt råd är att koppla bort allt praktiskt och tänka på dig själv och bebisen. Prata med chefen och be om andra uppgifter, och går inte det och du inte pallar så kan du sjukskriva dig. Sen när mammaledigheten lider mot sitt slut så söker du nya jobb :)