• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Kalksten skrev 2011-09-18 12:39:26 följande:
    Jag får sådana stunder ibland också, men så tänker jag s¨här - borde jag då inte märka om bebisen inte finns kvar??!
    magen växer, brösten har intagit en ny tillväxtperiod och en del illamående kvarstår...
    Min mage växer inte tycker jag. Den är lika stor sedan ett par veckor. Mina bröst ömmar knappt längre och växte bara i början. Illamående är jag inte alla längre, sedan ca 2 veckor tillbaka.

Det finns folk som åker in på UL och tror att allt är ok men så har det inte varit det Rynkar på näsan
    blääääääääääää
  • Chetti
    Carla82 skrev 2011-09-18 12:54:12 följande:
    Chetti: Jo, jag känner också som du...men jag försöker tränga bort det för jag mår bara dåligt av det. Jag blev lite lugnare efter KUB så det kanske är en bra ide att boka in ett tidigare UL. Känner precis som du rörelser och de blir kraftigare hela tiden så det gör mig också lite lugnare. Söt dotter du har! 
    Jag tror att jag blir lugn om allt är ok nu på mitt tidiga UL. Då har jag ju gått över 13 veckor och den värsta risken är över.
    Försöker också tränga bort det men det som jag tycker är värst är att behöva berätta för barnen ifall bebisen dött Rynkar på näsan
    blääääääääääää
  • Chetti
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-18 14:12:47 följande:
    Jag är orolig. Ofta och mycket. Men jag skriver aldrig om det här inne - ventilerar hellre i Änglaforumet och på min blogg. Det är ju en lite speciell situation som är svår att förstå om man aldrig varit där innan.

Om du känner att din oro är för stor och att den är svår att hantera så tycker jag du ska säga detta till din BM. Tillsammans kanske ni kan komma på en plan som gör att du känner dig trygg, med ex tätare kontroller osv.
    Jo, jag förstår att din oro är stor. Har man verkligen gått igenom det där ofattbara så är oron så mycket påtagligare.

Jag har pratata med BM om oron och ska ta upp det igen på torsdag. Om allt är bra på mitt tidiga UL så lovar jag mig själv att släppa på den värsta oron och börja njuta!
    blääääääääääää
  • Chetti
    k girl skrev 2011-09-18 14:19:24 följande:
    Jag är också väldigt orolig emellanåt. Antagligen lite mindre än när jag väntade sonen, men ändå väldigt orolig. Nu är det sådant som "växer magen verkligen som den ska?" och "varför känner andra att det 'lever rövare' men inte jag? Det är jobbigt, och det förtar en del av glädjen i graviditeten. Men jag skriver ine heller om det här. Det blir snarare så att jag drar mig undan från sådana här trådar där jag riskerar att börja jämföra mig med andra tills det är dags för RUL om två veckor.
    Jag har känt samma sak. Att sluta läsa inne på FL och sluta fokusera kring graviditeten.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-09-18 14:23:24 följande:
    Chetti, vilken rolig reaktion från din dotter! Och jo, jag är också orolig. Speciellt nu, det är inte speciellt längesen en kollega fick missfall i v 17, och nu när jag är i v 16 har jag börjat tänka på det. Det är så mycket som kan gå fel, så varför skulle JAG ha turen att ha två lyckade, felfria graviditeter på raken? Men jag försöker att inte tänka på det, och det går rätt bra faktiskt.

Jag ska också träffa min bm supersällan eftersom jag är omföderska. Men jag minns ju inte riktigt hur det är att vara gravid :)

Jag tappar också sjuka mängder hår! Det gjorde jag inte förra graviditeten, då tappade jag inget alls. Men jag tappade desto mer när jag slutade amma och fick kala fläckar... :(

Frukostflingan, jag är så obeskrivligt ledsen för er skull! Jag finner inga ord... Stor kram!
    Och jag tänker. Varför skulle jag ha tre felfria graviditeter? Ok, att vi lyckades 2 ggr men 3??

Jag ska försöka att inte tänka på det. Tanken på det gör ju varken till eller från egentligen
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag vill tacka alla härinne som delat med er av er oro. {#emotions_dlg.flower}

Det är väl en del av att vara gravid antar jag. Jag lovar mig själv att jag ska försöka tänka på annat nu, koncentrera mig på mina barn, jobbet och hemmet. Att jag går och är orolig gör ju varken till eller från.

ha en fortsatt härlig söndag.

Själv har jag sovit middag, och vilat hela dagen lång...

blääääääääääää
  • Chetti
    LadyA01 skrev 2011-09-19 20:53:04 följande:
    Ultraljudet gick bra!! Hur coolt som helst, man såg hur den låg o rörde munnen p drack, hickade, och la sig till rätta med händerna bakom huvudet - pappa upp i dagen! ;)
    Grattis, vad härligt att höra Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti

Ojoj, vilken diskussion det blev efter mitt inlägg om min oro Förvånad

Det var många sidor att läsa igenom och synd att det blev som det blev med folk som vill lämna tråden. Hoppas de kommer tillbaka!

Att diskutera genom skriven text blir ju ofta helt fel. Man kan ju inte höra personen utan bara se en text och tolka utifrån det. Jag tror ingen har menat något illa men ändå blev det som det blev, tråkigt.

Idag har jag dock tyckt mig känna växtvärk och en del sprattel precis ovanför blygdbenet. Jag hoppas och tror att det är bebisen som vill ge sig till känna. Solig

Sedan kan jag bara instämma med att städningen är en väldigt lågt prioterad sak härhemma... På helgen sover och vilar jag mest.

blääääääääääää
  • Chetti

Lokesmami: Vad härligt att läsa om ditt lyckade UL och att både föräldrapenning och havandeskapspenning blev som du ville. Grattis!!

Moderskapsintyg brukar man väl få efter RUL annars. Jag har alltid sökt havandeskapspenning efter RUL och fått det beviljat i tid.
    Nu verkar det dessutom som Fk har skärpt till sig på senare år så det ska nog inte vara några problem.

blääääääääääää
  • Chetti

Jag kunde pressa ut råmjölk dagarna innan BIM men nu kan jag inte det längre.

Imorgon ska jag till MVC för blodprov, blodvärdet, blodtrycket och annat mysigt Skrattande
    Dessutom ska hon boka in mitt tidiga UL och mitt RUL. Jag hoppas och tror att det tidiga UL:et blir i början av nästa vecka. Då är jag i vecka 13+ och vill så gärna se att bebben fortfarande mår bra och har utvecklats som den ska.

Tråkigt att folk vill lämna tråden p g a en diskussion. Vi är ju många härinne som inte ens är med i diskussionen Rynkar på näsan

Ha det gott allihopa

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)