• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Kalksten skrev 2011-09-11 10:09:30 följande:
    Angelique77: Fy fan stackare =( Jag har också mått skitilla så man bara kvidit av illamående o inte kunnat äta något mer än lite frukt, men äntligen har mitt börjat avta har mest lite illamående när jag vaknar o när jag ska sova o sen nån gång då o då....vilket jag är oerhört tacksam för, jag lider med dig o hoppas du blir av med ditt illamående snart!!

I fredags gick jag in i vecka 12 och i morgon ska jag o älskling på inskrivning!!! =) och ÄNTLIGEN om allt fortsätter som det ska o bebis hålelr sig kvar kan vi äntligen berätta för alla till helgen som kommer!!! =)
    Och jag gick in i vecka 12 igår. Funderar också på att berätta för barnen och övrig släkt nästa helg. Även om inte allt är ok så känns det bra om de vet om något skulle gå snett (may God forbid)

Jag har varit på inskrivning men det drog ut på tiden så jag ska komma dit för del 2 nästa vecka, i vecka 13. Då ska de ta blodproven, blodvärdet, blodtrycket m.m. och boka det tidiga UL:et och RUL. Längtar!!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Kalksten skrev 2011-09-11 11:25:23 följande:
    Varför är inte allt okej? Jag har inte hunnit med o läsa allt som skrivits här....
    Nej, jag menar att om inte allt skulle vara ok. MA tänker jag då på mest.

Var på UL i vecka 9 och då såg det bra ut men saker kan ju hända tyvärr...

Det är bara jag som är orolig för allt, jobbigt! Rynkar på näsan
    blääääääääääää
  • Chetti
    WonderfulWord skrev 2011-09-11 12:21:35 följande:
    är det någon mer än jag som tycker att det är konstigt att man inte får ett snabbt ul vid inskrivning. Borde de inte vara intresserade av att veta om det är bra där inne eller hur långt gången man är...

jag ville ha ett hjärtljud på min insriving men det fick jag inte så nu även om jag är i v 14 så funderar jag på om allt är bra. har blödningar till och från, mest flytningar med blod, färskt också menjag fick ett så tråkigt mottagande när jag åkte in till gynakuten i v 9 så jag vill inte åka tillbaka...men  har fortfarande kvar blödningar nu i vecka 14 ett par gånge i veckan i alla fall...

tycker att de ska ta oro från gravida allvarligare för att man själv ska må bättre. hur svårt kan det vara att se till att jag går hem lite gladare och lättare för att allt är bra.

vi har beställt ett privat ul men inte förrän 10 okt för vi vill veta könet och kan inte kolla det tidigare, men mitt rul är inte förrän 20 okt så är ju lite spånd det är ju en månad kvar innan jag vet säkert att allt är bra därinne...
    Det är väldigt tråkigt att du inte tas på allvar när du faktiskt har blödningar ett par ggr i veckan. Har du fått svar på varför du blöder flera ggr i veckan och fortfarande?

Jag tycker du ska kräva ett mer utförligt UL igen och få förklarat för dig vartifrån blödningarna kommer så du slipper oroa dig!!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Nikis skrev 2011-09-11 17:11:35 följande:
    Jag är oxå orolig, men jag är orolig för allt som rör ekonomin, räknar pengar hela tiden, ringer fk och babblar om mammapeng och gp sjukpeng, jag blir tokig av de. min sambo pluggar, får bara 9000 och jag vet inte alls hur länge jag ska orka och vad jag kommer att få för pengar.. de suger.
    Jag förstår dig verkligen. Vi levde på existensminimum i ett par år efter min man fick en enorm kvarskatt från sitt nedlagda företag =(

Inte kul att oroa sig för pengar. Men du lär ju få minst 180kr om dagen och du får ju säkert mer då du faktiskt har jobbat. Prata med FK så att din SGI blir rätt.
    Sedan så kan ju du och pappan jobba extra då och då när bebisen väl är här.

Allting ordnar sig när det gäller pengar. Det har jag lärt mig under dessa knapra år. Ni kan dra ner på alla utgifter, sälja loss saker, ärva/låna bebissaker/kläder. Göra en budget inför varje månad som ni följer.

Allting ordnar sig om man bara har en plan som man följer!! Det kommer gå bra!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Shirin85 skrev 2011-09-11 20:14:25 följande:
    Förresten våra barn kommer bli drakar och fiskarGlad
    Drakar från kinesiska årskalendern och fiskar som stjärntecknen.
    Jag gick förövrigt in i v.15 idag, tre veckor till ultraljud och jag längtar.
    Kanske vädur, då jag är beräknad 31/3 Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    Shirin85 skrev 2011-09-11 21:25:22 följande:
    Jo precis, tänkte inte på detGlad Vädur är fint.
    Din kan ju t.om bli en aprilbebis! 
    Ja, om jag går över. Hoppas inte.

Gick över 5 dagar med första barnet men andra kom 9 dagar innan BF. Ska bli spännande att se när nr 3 vill titta ut Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-09-12 16:35:10 följande:
    Jag fick höra lillens hjärtljud idag!!Glad Var på extrakontroll hos bm och var beredd på att det inte skulle gå men efter lite letande så hittade hon det, på vänster sida och det var det vackraste ljud jag har hört! 148 slag i minuten och oj vad rörd jag blev! Det finns verkligen en liten därinne som lever och växer. Nu kan jag bara ser fram emot ultraljudet på onsdag! Däremot låg mitt blodsocker på 9,9!! och min sköldkörtel funkar inte som den ska, så imorgon ska jag dit o ta fasteblodsocker och så fick jag levaxin utskrivet. Dessutom har jag lyckats äta mig 4kilo upp i vikt sen sist jag var där!! Så nu blir det ordning på torpet med maten! fyy jag vill inte ha diabetes och nu förstår jag varför jag fick så ont i ryggen på jobbet! Så nu är det slutätit med bullar, godis och macdonalds! Foten i munnen
    Åh, vad härligt med hjärtljuden!!

Tråkigt med blodsockret och vikten men du gör rätt i att dra ner på allt det onyttiga så stabiliseras allt säkert. Själv borde jag också dra ner på allt
    blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-09-12 18:07:32 följande:

Någon annan än jag som LIDER utav rejäl huvudvärk? Fyy.. jag har så himla ont i huvudet så jag kan inget annat än ligga ner, så fort jag står upp så dunkar huvudet av värk och de hjälper inte med medicin. Jag vet itne alls vilken slags huvudvärk det är heller. Migrän, spänningshuvudvärk, stress huvudvärk..... jag hade problem med huvudvärk innan också och vi trodde de var migrän eftersom det var i samband med illamående, o vi har migrän i släkten, men vet inte om det är det längre. Läkarna ville ju inte gå  vidare med det utan var mest "Håll koll på om du får de i samband med något och hör av sig isåfall.." sen var det inget mer med det. Fast jag sa att jag itne vet varför eller när jag kan få det.

men nu kommer de oftare sen jag blivit gravid. kan de vara någon som helst fara att ha huvudvärk så ofta?

Har det ofta nu som gravid men har märkt att det är när jag inte ätit något på länge eller hållit igång på jobb utan vila.

Borde ha något i väskan/fickan att stoppa i munnen regelbundet. Vilka nyttiga alternativ finns det?
    blääääääääääää
  • Chetti

Intressant ämne om det där med "slumområden".

Jag själv är uppväxt i ett mindre bra område i Malmö (Kroksbäck) och bor numera också i ett "slumområde" i en söderförort. Norsborg, Botkyrka kommun.

Det är mycket kriminalitet här.  Vi som bor här blir vana vid rån av butiker, värdetransporter, nedbrända affärer/förskolor, kamphundar, stulna bilar, brända bilar, droger, mord, skjutningar m.m.

Jag skulle aldrig gå hem själv från t-banan men det beror inte på området utan mörkret. I mörker/kvällar/nätter händer mycket skit och det händer på alla platser.

Visst bor här mycket invandrare, skulle gissa på 95% och inget barn är helsvenskt i mina barns skola. Men det är inget jag bryr mig om. Jag älskar hur alla kulturer blandas härute och hur alla kan umgås över gränserna. Och mina barn lär sig mycket genom att bo här.

Men vi drömmer oss bort. Vi vill bort från hyreskasernen främst och flytta till ett gulligt radhus/hus. Det är möjligt att det blir i Norsborg men troligen till ett mindre kriminellt ställe?!

Lägenheterna är inte billiga här. Vi betalar 7000kr för en nedgången 4:a härute. Skummisar finns det överallt och inte mer i förorterna. Här där vi bor är det huvudsakligen barnfamiljer och en och annan pensionär. Det finns ingen skummis på vår gård Skrattande

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-09-12 22:16:05 följande:
    Ja det var verkligen helt underbart!! :) Just för jag i stort sätt inte har haft några symptom förutom trötthet känns det så skönt att få bekräftat att allt är ok därinne, eller att det lever! :) 

Ja jag åt riktigt bra innan graviditeten och hade lyckats gått ner nio kilo, sen hade jag helt plötsligt svårt att äta riktig mat i början och ville bara ha glass och godis och bullar o sånt. Men jag tror nog det ska gå bra! :)
    Hur mår du då? 
    Jag mår rätt bra tack!

Har klarat av att jobba ganska smätfritt. Har ont i nedre delen av ryggen, mycket p g a att vi står upp rätt mycket på jobbet. Sedan så har jag börjat få halsbränna, blää

Hyn i ansiktet är som en tonårings, fet och nya finnar varje dag...

Illamåendet är dock mycket bättre, kan känna av det på morgonen innan frukost.

Kram
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)