• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Igårkväll var det full gång i magen men jag är ju bara i vecka 12. Men det kändes verkligen som en bebis röjde runt. Fladder, vibrationer, små buffar i säkert en helt timme. Det var precis över blygdbenet men även lite till höger och vänster.

Det är ju helt otroligt om jag redan känner det så tydligt, eller?

Imorgon har jag gått 12 hela veckor och det är dags att berätta för barnen och släkten. Det känns pirrigt och spännande!  Drömmer

ha en härlig helg allihopa!!

blääääääääääää
  • Chetti

Ni som har köpt sådana där apparater som man lyssnar på hjärtat med. Vart har ni köpt dem och vad kan en sådan kosta?

Kanske finns begagnade??

blääääääääääää
  • Chetti
    Kalksten skrev 2011-09-17 13:06:31 följande:
    Grattis dagen efter oss som vi går in i v.13 =) Visst känns det skönt!! är du beräknad till 30 mars eller?
    Tackar! Skrattande

Nej, 31/3 enligt det tidiga UL:et men enligt sista mens 28/3
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag köpte en Angelsound doppler på Teknikmagasinet idag och testade direkt.

Jag letade i typ 5 minuter inna jag gav upp. Tips på hur jag ska pricka in bebisen?

Jag hörde min egen puls dock, trodde det var bebisen men klockade det till 102/minut så det måste ha varit min egen puls, eller?

Tacksam för tips och råd för hur jag ska hitta hjärtat?

blääääääääääää
  • Chetti
    k girl skrev 2011-09-17 20:00:48 följande:
    Men det kan ju vara svårt att hitta när man är i vecka 16-17, du är väl i vecka 13-14 som högst? Det beror väl på det?
    Jag är 12 fulla veckor idag så jag antar att det är ganska svårt att hitta hjärtat. Det står på förpackningen från 12 veckor men får nog snällt vänta någon vecka till.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stronza simpatica skrev 2011-09-17 20:29:08 följande:
    Är det fler som tappar en himla massa hår?? Förra graviditeten växte det mkt och blev tjockare men nu tappar jag jätte mkt hår varje gång jag tvättar det eller kammar det:(. Har ju inte så mkt och har verkl. Inte råd med en massa avfall:)!
    Jag har ganska långt men det är tunt.
    Samma här, funderade på det för någon dag sedan. tappar jättemycket hår vid tvätt och vid borstning
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag har nu berätta för barnen (8 resp. 5år gamla) och min dotter 8-åringen är överlycklig.

Hon sade precis till mig (jag har berättat att jag är lite orolig och sådär) "Mamma, du har ju fött två barn som är bra så jag tror du kan föda ett till som mår bra"

Sedan har hon plockat fram dockor som jag ska öva på och om jag inte tar hand om dem så skäller hon :)

Hon pratar och planera och det är kul att höra hennes funderingar m.m.

Sonen, 5-åringen bryr sig inte alls haha

Släkten blev jätteglad och det känns skönt. Många frågar om det var planerat för jag har helt tiden sagt att 2 barn räcker men förra hösten kom ju suget som inte gick över :)

blääääääääääää
  • Chetti
    Kim J skrev 2011-09-17 22:51:57 följande:
    Men när får ni höra hjärtljudet hos bm?? Jag minns inte när jag gjorde det förra gången och denna gång har jag inte fått höra.. Nästa gång jag ska till bm är ju för guds skull 22 november!!! (och är då i typ v 25??) Jag är jättebesviken på min bm.. Hon verkar supersnurrig och nu har man tydligen "plockat bort" X antal överflödiga träffar som man tidigare hade... Känns trist... Jag har ju rul i oktober och ett läkarbesök inplacerat dock... Hur ofta har ni besök hos bm? Är det bara i min kommun man anser att gravida inte behöver tillsyn?? (usch, jag känner mig jättebitter, haha...) Men det känns som att alla andra får tjuvkika å lyssna men inte jag!! Blä. Va fasen, d e ju ingen som "bekräftat" graviditeten än, bara mitt egna test hemma. Vill ju att en auktoriserad person talar om för mig att "JA, DU ÄR GRAVID. DU INBILLAR DIG INTE" :)

Flåt... Gnäller av mig lite, killen är iväg å jag ligger ensam i soffan å känner mig sårbar å övergiven, haha... (mycket glass går åt)

OM du känner oro kan du be om ett tidigare UL hos din BM och även komma in och lyssna på hjärtat tidigare. Men du måste be om det.

Sedan med andra barnet är det färre träffar. Inskrivning mellan 8-12, sedan nästa möte mellan vecka 20-25 och däremellan RUL. KUB om du begär det får man ju mellan vecka 11-14.

Hjärtat lyssnar inte min BM på förrän efter vecka 17-18, just för att det kan vara svårt att hitta.

Varför tror då jag, att jag kunde hitta det hemma i vecka 12? Skrattande     
    blääääääääääää
  • Chetti
    Frukostflingan skrev 2011-09-18 07:58:32 följande:
    Jag lämnar er nu och önskar er lycka till. Anledningen är att jag haft ett MA som upptäcktes vid KUB i fredags. Jag har gjort två VUL tidigare och vid båda tillfällena har allt sett bra ut och hjärtat slagit. Så helt utan oro åkte vi på ultraljud i fredags och då såg man inte mer än en tom hinnsäck. Igår var jag inlagd för behandling att stöta ur resterna. Hemskt smärtsamt men skönt att få det avklarat direkt.

Jag ska nu vila upp mig. Sen tar vi nya tag här hemma! Lycka till allihopa! Kram på er!!!

Nejnejnej, det gör mig så ont att läsa... Gråter

Ta hand om varandra! 
    blääääääääääää
  • Chetti

Finns det inte fler härinne som är oroliga?

Usch jag känner efter hela tiden, vill bara kunna njuta och vara glad men det går inte. Nu vet ju barnen och släkten att vi väntar barn och det är ju kul men tänk nu om något går fel eller barnet inte finns mer Rynkar på näsan  

Jag gjorde ett UL i vecka 9 och då såg allt bra ut, jag tycker mig ha känt bebisen vissa kvällar (om det nu inte bara är tarmarna som spökar)  men ändå är jag orolig.

Jag ska på inskrivning del 2 på torsdag, ta prover och sådant. Då ska hon boka ett tidigt UL så förhoppningsvis får jag redan tid på fredagmorgon eller i början på veckan efter.

Hatar att vara orolig. Jag som egentligen är en lugn person och var kolugn med 1:an och 2:an är nu ett nervvrak. Men det går liksom i vågor, i ena stunden så tänker jag men det är klart att allt är bra medan jag i andra är övertygad om att bebisen dött Rynkar på näsan

Usch usch usch, finns det inga fler härinne som känner som jag? Känner mig ensam...          

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)