Kim J skrev 2011-09-17 22:51:57 följande:
Men när får ni höra hjärtljudet hos bm?? Jag minns inte när jag gjorde det förra gången och denna gång har jag inte fått höra.. Nästa gång jag ska till bm är ju för guds skull 22 november!!! (och är då i typ v 25??) Jag är jättebesviken på min bm.. Hon verkar supersnurrig och nu har man tydligen "plockat bort" X antal överflödiga träffar som man tidigare hade... Känns trist... Jag har ju rul i oktober och ett läkarbesök inplacerat dock... Hur ofta har ni besök hos bm? Är det bara i min kommun man anser att gravida inte behöver tillsyn?? (usch, jag känner mig jättebitter, haha...) Men det känns som att alla andra får tjuvkika å lyssna men inte jag!! Blä. Va fasen, d e ju ingen som "bekräftat" graviditeten än, bara mitt egna test hemma. Vill ju att en auktoriserad person talar om för mig att "JA, DU ÄR GRAVID. DU INBILLAR DIG INTE" :)
Flåt... Gnäller av mig lite, killen är iväg å jag ligger ensam i soffan å känner mig sårbar å övergiven, haha... (mycket glass går åt)
OM du känner oro kan du be om ett tidigare UL hos din BM och även komma in och lyssna på hjärtat tidigare. Men du måste be om det.
Sedan med andra barnet är det färre träffar. Inskrivning mellan 8-12, sedan nästa möte mellan vecka 20-25 och däremellan RUL. KUB om du begär det får man ju mellan vecka 11-14.
Hjärtat lyssnar inte min BM på förrän efter vecka 17-18, just för att det kan vara svårt att hitta.
Varför tror då jag, att jag kunde hitta det hemma i vecka 12?