Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nu kommer vi förövrigt göra det offentligt att vi väntar barn för övriga släkten Och nu kommer alltså nästa orosmoment: Hur kommer de reagera?! Haha alltid är det något man ska oroa sig för. Men om de finns några som tycker vi är för unga (20 och 21 år) eller på minsta sätt är negativa så bryr jag mig inte ett dugg. Detta är vårat liv, vårat älskade barn och vi är såååå lyckliga

• faceprimer

tack hörni känns såå underbart.
    Kom just på att jag måste ha skrivit in fel här på FL grav.kalender, för nu kommer jag gå in i ny vecka varje fredag istället för torsdagar, men vet inte varför mina appar och så har visat 15 mars när jag gått in varje torsdag innan? knasigt..  hur som helst är det nu varje fredag jag går in i en ny vecka.. Hjärta  

• faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-09-05 18:09:54 följande:
    Det är nåt med om man räknar BF som 39+6 eller 40+0. Du har ju BF exakt en vecka efter oss och vi byter också på fredagar. Jag tycker det är jättemysigt! Att börja helgen med en ny vecka Hjärta

Härligt att ultraljudet gick bra, det är så speciellt att få se ens lilla bebbe..

jag tycker också det är jättehärligt med fredag, jag har alltid älskat fredagar och nu lär jag älska dom ännu mer!
    Ja det var så fantastiskt, helt underbart!  
  • faceprimer
    loppan skrev 2011-09-05 18:14:39 följande:
    Fick ni göra VUL eller vanligt UL?? Ska på UL imorgon och är då i v 13 (12+0) och det är två barnmorskor som har sagt att det definitivt blir VUL, medans väninnor som har varit gravida kortare tid har fått göra på magen..det spelar väl egentligen ingen roll men jag känner mig nog mer bekväm med vanligt UL istället för VUL speciellt när sambon är med, känns väl lite som att om man kan undvika det så gör jag det Solig
    Jag gjorde vanligt Ultraljud och de va aldrig prat om något annat, man såg också jättetydligt tycker jag, och jag är i v.12+3
  • faceprimer
    Chetti skrev 2011-09-05 19:12:14 följande:
    Härligt att läsa!! Grattis

Tack snälla
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer

Hur går det med allt, Stinis83? tänker på dig!

• faceprimer
    Stinis83 skrev 2011-09-05 20:38:50 följande:
    Fantastiska, underbara tjejer! Tusen tack för allt ert stöd och era tankar idag, det är så jag börjar gråta!

Faceprimer och ni som gjort ul idag - grattis! Det är fantastiskt! :)

Här vet jag inte riktigt hur det har gått... Vi har pratat, han har bett om ursäkt, men det har gått så långt att han inte vet om han älskar mig längre. Säger han. Jag vet inte vad jag ska tro om det, för han kramar och tröstar mig med jämna mellanrum.

Jag har sagt att det viktigaste för mig är att vår dotter inte märker något av det här. Sen får det bli som det blir. Tanken på att ute leva med honom gör mig panikslagen, jag vill verkligen vara med honom trots det som hände igår. Och tanken att kanske föda det här barnet själv är inte speciellt lockande.

Just nu vet jag varken ut eller in själv. Vi får se hur det blir. Det här känns bara så otroligt overkligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Men jag hoppas att vi fixar det här tillsammans.

Återigen tack tjejer, ert stöd peppar mig mer än ni tror!
    Åh :( Vad ledsen jag blir av att höra att han tvivlar på hans kärlek till dig.
    Jag hoppas verkligen ni kan lösa detta, men det behövs verkligen en enorm ansträngning från hans sida för att detta ska fungera. Tycker också ni ska ge terapi ett försök, det kan ju inte bli "sämre" liksom.

Hur är stämningen när ni är hemma, som igår kväll? Kan ni prata, umgås, kramas etc...?

Skickar en massor av kramar! Hjärta 
  • faceprimer
    längtan89 skrev 2011-09-06 09:23:17 följande:
    Hur gick det på kub igår babybluey? såå nyfiken =)

om du går bak några sidor så har hon skrivit det Det är lätt att missa mycket i tråden för den uppdateras så snabbt somsagt, men det ska stå där någon sida bak
  • faceprimer

Ni som ska ha barnrum/barnkammare, när ska ni börja fixa med det?
    Vi har somsagt ett 3:e rum som ska bli barnrum, och jag ivll ju börja fixa NUU, men det känns för tidigt.
    Längtar efter man får inreda fint och verkligen göra de som ett barnrum, barnet kommer dock sova inne hos oss i vagga första tiden men sen komme de bli spjälsäng och sen får vi se när barnet kommer sova i eget rum...
    Men alla barnets saker kommer ju va i barnrummet.

Och en annan sak, skötbord..
    Vart kommer ni ha det?
    Vi har världens minsta toalett, eller det var väl att ta i, men ingen plats för skötbord iallafall. Funderar att skaffa sån som man kan ha över badkaret.
    Annars om man har det i barnets rum, men behöver man inte tillgång till vatten? tänkte det blir ju lite jobbigt att springa fram och tillbaka från barnets rum till badrummet hela tiden...

Hur ska ni göra, ni som hunnit fundera över det?            

• faceprimer
    loppan skrev 2011-09-06 11:49:32 följande:
    Pyret levde och vinkade så fint till oss! 5,3 cm ungefär och jag är fortfarande i vecka 12+0 :) Men jag fick ingen bild pga dålig skrivare...och fick knappt se den, det var typ "här är hjärtat och där rör den sig" och så var det färdigt, så har bokat privat UL på torsdag och då får vi både bild och dvd om vi önskar :), lääängtar!

Vad skönt att allt var bra
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)