Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 20:05:05 följande:
    Du kan svänga över styret Smidigt så du slipper dra vagnen baklänges i solskenet osv. Här finns en
    "> demo
    , vid 04:05 i videon kan du se hur de kör med de stora hjulen framåt.

Vad bra tack!

kan man även lyfta bort den där, ja vad heter det? jag vet inte vad de olika delarna på vagnen heter, men precis i början av videon så sätter hon ju dit en "liggdel" med handtag där barnet kan ligga och sen lyfter hon bort den, kan man göra så på alla bugaboo vagnar? haha förlåt om jag frågar dig men tänkte att du kanske vet eftersom du köpt en sån  
  • faceprimer
    Morkulla skrev 2011-09-01 20:16:22 följande:
    KUB-testet gick bra! Låg risk! Liten i magen var riktigt livlig, så bm hade svårt att mäta och få en bra bild, men ååh, så skönt att se den lill* igen! 6 v. kvar till RUL.

Just ja! Jag blev framflyttad 1 dag, så jag är i v.12+3 och bf 12 mars Hjärta

men titta, men ser ju lilla lilla näsan sååå söött! Solig
  • faceprimer

Är det någon som kan förklara vad de olika delarna på vagnen är?
     Vad är sittdel? Liggdel? Chassi?
    Ni får gärna lägga in bild då eftersom ni gärna får visa vad som är vad, jag har ingen aning, eller jag kan ju gissa mig till, men sen finns ju sån där "bärbar" liggdel med handtag man kan ha på vagnen, sånt brukar inte ingå i vanlig vagn utan är det bilbarnstol? Förstår inte riktigt... haha    

• faceprimer

Jaha så man kan lägga en lift i sittdelen.. hur då? haha. Jisses vad jag INTE kan vagnar!

• faceprimer

Ja jag får göra det, tack för hjälpen! och ja, det är verkligen en ren djungel

• faceprimer

Jag kom och tänka på en sak, det pratas ju om att för mycket ultraljud inte är bra rutinmässigt eller att man gör det ofta, eller bra och bra, man rekomenderar det ju inte. Det är ju mycket som ger strålning.. Kom bara och tänka på denna kära dator. Jag ligger nästan alltid ner med den bärbara datorn typ över magen, så att den ligger mitt där bebisen ligger.. inte medvetet alltså utan jag lägger nästan alltid datorn så och sen har jag benen att luta "datorryggen" mot.... kan det ge någon strålning tro? Nu har jag ju blivit jättenojig.

• faceprimer

Ang. alkohol, man säger ju nolltolerans, just för att det är ju bättre att inte dricka någonting än att dricka för mycket. Men jag tror inte tex ett glas vin någongång ibland är farligt. I vissa länder så dricker dom ju under graviditeten, inte så man blir onykter alltså, utan ett glas vin då och då. Och det har ju inte visat sig vara något farligt.
    Kommer ihåg att jag läste en blogg om en som varit utomlands och var höggravid, och kyparen frågade om hon ville ha vin, hon blev helt paff och sa att hon var gravid och han sa att det inte alls var ovanligt att man dricker något glas då och då. Men det är ändå inget jag gör, jag tycker ändå inte om alkohol så jag drack ingenting innan jag blev gravid heller. Men tror också att det är meningen att man ska avstå just eftersom vissa inte kan sätta gränsen, att det är bättre att låta bli helt än att kanske dricka för mycket. Men skulle man ta tex, ett vin glas i månaden tror jag inte är någon fara, men somsagt, man är ju hellre på den säkra sidan och avstår helt. men råkar man få i sig av misstag någongång så är det nog ingen större fara alls. Sen är det kanske skillnad på alkohol och alkohol. Tror ingen gravid medvetet skulle ta och dricka högprocentig ren sprit, hoppas jag inte iallafall, utan i såfall blir det väl mildare varianten, tex cider eller vin.

• faceprimer
    Linda7601 skrev 2011-09-02 11:20:18 följande:
    Hej!!
    Gjort kub och det var jätte bra och liten rörde sig fint. Jag sa innan att något är fel för jag har inte ett symtom och ingen växtvärk eller NÅGOT....Men oroade mig i onödan då bebben rörde sig fint och var precis så stor som den skulle vara...Ska ha 2mars...Att jag inget känner kan kanske bero på att jag födde barn för 10månader sedan?? Vet inte:)

Åh va kul att höra  Det är ju inte alls ovanligt att inte ha symptom, flera har ju inga symptom alls men får alldeles friska barn för det   men skönt att höra att allting är som det ska Hur stor var bebisen och vilken vecka är du i?

• faceprimer
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-02 15:50:54 följande:
    Jag tror nog faktiskt det är det. När du är gravid delar du och fostret på ALLT så den mängden alkohol du får i dig får även barnet i sig. Och barnets lever är inte alls redo för att hantera sådana substanser mitt i sin kritiska utveckling.

Det är absolut inget jag förespråkar, jag är emot att dricka under graviditet, men jag tror inte det gör någon skada om man tar lite vin någongång. Nu menar jag inte i större mängder, inte flera glas, utan någon klunk sådär.  Finns ju de som inte vetat att de varit gravida förrän sent och hunnit drucka en rejäl mängd alkohol utan några bieffekter överhuvudtaget. FInns ju alkohol i både mat och dryck nu så mycket kan man nog få i sig omedvetet speciellt om man inte är på sin vakt då man kanske inte ens vet att man är gravid. Tror inte att man kan veta exakt hur det påverkar, men jag tror heller inte det är rent utav livsfarligt att få i sig alkohol. (Syftar somsagt i mindre mängd, och mildare alkohol...) Men för den delen är det ju dumt att chansa, så är det ju lika bra att stå över det helt och hållet.  Men jag har ingen aning om det påverkar, så jag säger bara vad jag tror då jag vet fler som druckit (för de inte vetat om att de varit gravida och de har fått fullt friska barn så det är där jag baserar detta på). Är inte insatt i vad det kan göra med fostret under graviditeten överhuvudtaget utan säger bara vad jag tror.. Men jag rättar mig gärna om jag har fel
  • faceprimer

För mig är de ingen skillnad med alkohol för jag drack inte innan heller somsagt hehe. Men har bara hört att de inte ska vara farligt med något glas vin då och då, men somsagt, det är bara de jag har hört men litar inte på det, de är ju dumt att ta risken liksom Känns som alla vet att man inte ska dricka som gravid så istället skulle nog folk bli förvånade om man drack ett glas vin till middagen när man har vänner på besök tex.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)