Ang. alkohol, man säger ju nolltolerans, just för att det är ju bättre att inte dricka någonting än att dricka för mycket. Men jag tror inte tex ett glas vin någongång ibland är farligt. I vissa länder så dricker dom ju under graviditeten, inte så man blir onykter alltså, utan ett glas vin då och då. Och det har ju inte visat sig vara något farligt.
Kommer ihåg att jag läste en blogg om en som varit utomlands och var höggravid, och kyparen frågade om hon ville ha vin, hon blev helt paff och sa att hon var gravid och han sa att det inte alls var ovanligt att man dricker något glas då och då. Men det är ändå inget jag gör, jag tycker ändå inte om alkohol så jag drack ingenting innan jag blev gravid heller. Men tror också att det är meningen att man ska avstå just eftersom vissa inte kan sätta gränsen, att det är bättre att låta bli helt än att kanske dricka för mycket. Men skulle man ta tex, ett vin glas i månaden tror jag inte är någon fara, men somsagt, man är ju hellre på den säkra sidan och avstår helt. men råkar man få i sig av misstag någongång så är det nog ingen större fara alls. Sen är det kanske skillnad på alkohol och alkohol. Tror ingen gravid medvetet skulle ta och dricka högprocentig ren sprit, hoppas jag inte iallafall, utan i såfall blir det väl mildare varianten, tex cider eller vin.