Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Jag födde båda mina barn vaginalt och det har jag som plan att göra även nu.
Med 1:an drog förlossningen ut på tiden mycket p g a EDA ryggbedövningen som stannade upp hela förlossningen och både jag och bebis var utmattade. Jag kände inte av krystvärkarna och hon fick dras ut med sugklocka. Hon var så slut att de var tvungna att lägga henne i kuvös med en massa slangar och in på NEO. Det var fruktansvärt! Jag pumpade ut mjölk och så sprutade de in det i en slang genom näsan ner i magen. Efter två dagar kunde jag amma henne och efter mindre än en vecka åkte vi hem.
Jag sprack dock bara lite och fick sys med 5 stygn.
Med 2:an gick förlossningsarbetet så snabbt att jag knappt hann in på sjukhuset. Jag fick hålla tillbaka krystvärkarna både hemma och i bilen annars hade han ploppat ut på golvet...
Väl inne på förlossningen lade de mig ner på golvet, upp på en bår och in i ett rum, drog av mina byxor och sade krysta. Ut kom han med vatten och segerhuva. Jag hade ingen bedövning och mådde helt underbart efteråt.
Så denna gång tänker jag åka in i tid. Problemet med tvåan var att mina värkar inte gjorde ont, trodde det var förvärkar men förstod när krystvärkarna plötsligt kom att det var allvar!
Nu åker jag in så fort värkarna är igång typ.