enlitenbitkaka skrev 2011-09-12 12:50:06 följande:
Wielkip; är väl lika mycket fördom av dig att tro att min känsla av att inte vara trygg bottnar i fördomar?
såklart hade jag hört mycket skit om länsman/biskop innan jag flyttade dit och allt besannades. Grannen var kriminell och hade påhälsning av polisen lika ofta som ha fick besök avsina knarkande vänner. ICA rånades som en klocka varje månad. Gubben i kiosken vid vårt hus blev mördad av ett gäng skitungar, hamnade i en polisjakt i elljusspåret...bilarna på parkeringen slogs i sönder och jag blev flera gånger terroriserad av otrevliga gäng. Tack gode Gud att jag hade en stor svart hund. Så good for you att du aldrig stött på någon skit - men det betyder inte att den inte finns.
Har bara märkt att typ 95% av alla som säger att de inte vill bo i förorter för att det är "otryggt" typ aldrig varit där själva.
Bara hört av folk och läst om nått brott som begåtts i angered och VIPS så är angered livsfarligt.
Har gjort massa fördjupningsarbeten i sånthär, och det är runt 250% större risk att bli utsatt för ett brott i brunnsparken, majorna, järnorget etc. än i Angered bl.a!
Just bergsjön, angered och kortedala har oförtjänt dåliga rytken, men Backa och länsman/biskop däremot, där håller jag helt med om att jag inte skulle vilja bo! Där ÄR brottslgheten löjligt hög, bevisat och studerat av mig själv ;)
Bara att kolla brottsförebyggande rådets hemsida, där tom. biskopsgården ligger i lä mot brotten i city.
Helst skulle man bo i nån liiiiten liten stad, helst utanför denna lilla lilla stad, i en stuga på landet, där är det lugnt och tryggt!