Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Chokladälskaren skrev 2011-07-26 12:51:54 följande:
    När jag var där så tog dem aldrig blodtrycket på mig men det gjorde dem däremot när jag var på akuten i söndags och då var det liiiiite för högt. Men sköterskan trodde att det kunde bero på att jag var stressad och så. Men gör dem det inte idag så gör dem det garanterat på inskrivningen. Då ska man väga sig, kolla bmi och allting sånt oxå.
    Men lycka till idag hos bm och hoppas att du får en som är lätt att prata med och är helt toppenGlad
    mitt BT kommer jag ta varje dag.. ska låna hem en blodtryckmätare..

jag hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten..  kommer även få hem urinstickor o kolla äggviteämne
  • BebisVagga
    enlitenbitkaka skrev 2011-07-26 12:56:45 följande:
    När jag väntade dottern var vi aldrig på "hälsosamtal" utan det var inbakat i inskrivningen. Då togs det blodtryck, vikt, urinprov, flera rör med blod osv.
    samma här..
  • BebisVagga
    Ckm skrev 2011-07-26 13:58:23 följande:
    Kan man äta sushi under grav?
    vill man det även som icke gravid haha (skojjar med dej)
  • BebisVagga

har faktiskt aldrig smakat... vet inte om jag vågar.. rå fisk...  lägga aborren direkt på mackan på fisketuren

• BebisVagga

gör det kanske efter graviditeten då?!.. vad e godast då=??

• BebisVagga
    Chokladälskaren skrev 2011-07-26 14:13:18 följande:
    Man kan tydlligen äta sushi som gravid... fast det ska helst vara på resturang och den ska vara färsk och "nytillagad"
    ja o gillar jag inte det har det varit pengar i inödan... bättre att vänta så får jag köpa nån låda från kyldisken på maxi hehehe
  • BebisVagga

Jag måste äta folsyra då jag e gbp opererad.. Idag känner jag mej inte ett dugg gravid

• BebisVagga

fler som fått byta byxor... 5+6 här.. helt sjukt att man inte kan använda sina vanliga 36 byxor längre...
  • BebisVagga
    Coriander skrev 2011-07-27 17:10:01 följande:
    BebisVagga:

Sådana där mammabyxor får jag också bära redan nu 6+5!! Går inte att knäppa vanliga byxor alls. Min mamma sa ju, att det kanske var för att jag skulle kunna vara gravid med tvillingar. Enligt henne har vi på hennes sida flera tvillingpar. Man borde väl vara glad för en sådan grej, men jag är liksom inte alls säker på att jag skulle klara att ha två nyfödda samtidigt. Låter jätteläskigt! Nåja, det är säkert mina tarmar bara som blåser upp till en stor ballong. Glad 
    hoppas absolut inte på tvillingar...
    det har vi varken tid ekonomi eller bostad för.. men men.. blir det så blir det... då får man lösa det
  • BebisVagga
    Coriander skrev 2011-07-27 17:47:16 följande:
    Jag förstår vad du menar... jag tror att man kan anpassa sig efter alla situationer. Men någon lottovinst skulle det inte vara. Å andra sidan skulle man ju slippa bli gravid en andra gång ifall man skulle få två på en gång. Åh, nu är min gravida hjärna helt wacko som börjar babbla om sådant här. Cool

Mår förrest riktigt RIKTIGT dåligt idag. Sov fram till 14.30 idag och därefter har jag gått som i någonslags dimma. Håller på att spy och tuppa av samtidigt. Hela världen bara gungar...och jag som vill att den ska stå still en liten stund, så jag kan få ner något. Kräks Att vara gravid... hemskt! 
    jag hade nog blivit jätterädd om jag väntade tvillingar.. jag vet att havandeskapsförgiftning e mer vandligt.. o med mej har jag redan 10% risk... så vill itne ha fler % på mej... dessutom var det ett helvete att gå i tre månader o sväva på liv o död med sitt barn.. tror inte jag hade orkat vara orolig över två små o samt sakna mitt andra gryn jag har hemma...

så tvillingar.. ja vist roligt.. men för mej.. STOOORT orosmomens som säkert hade förvärrat hela graviditeten för mej
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)