• Anonym

Funkar två fruar i Sverige?

Det är ju inte lagligt i sverige. Så bägge 2 lär inte kunna vara registerad som hans fru. Därmed lär de få svårt att få med sig fru nr 2 + deras barn.
    Han är ju i och för sig far till dem, det kanske hjälper.

• Anonym
    Anonym (Undrande) skrev 2011-07-04 14:10:15 följande:
    Okej.

Då kollar jag med skatteverket. Får bli anonymt tror jag. Är inte säker på hur han deklarerat sina inkomster i Afrika.
    Har han varit utomlands i över 6 månader så ska han väl inte skatta i sverige heller så det lär väl inte vara några problem. Problemen är att fleräktenskap endast är lagligt mellan medborgare från länder där detta är tillåtet, alltså INTE en svensk som gifter sig med flera i ett land som tillåter detta, i sverige kan det hända att inget av äktenskapen är lagligt registrerade och mannen står då som ogift.
  • Anonym

Äktenskapet gills ändå inte i sverige så gifter de inte om sig här räknas han som ogift

• Anonym

Jag jobbar med invandrare/flyktingar och INGEN av dem har fått fler än ett äktenskap godkänt, när de har flyttat hit. Endast den frun som kom hit först, har fått räknas som fru.

• Anonym

"Han träffade en tjej där men villkoret för att de skulle få gifta sig var att han gifte sig med syrran också. "

Haha vilken dålig ursäkt, vist han kan tvingas gifta sig med den äldsta först MEN det betyder ju inte att han måste behandla henne som en fru dvs skaffa barn med henne. Han kan ta hand om henne och behandla henne som en syster...

Och flytta till Sverige, gifta sig men den kvinnan han vill ha och låta systern följa med, ja just som syster och sen låta henne skaffa sig ett liv här.   MÅSTE gifta sig är ju bara en dålig ursäkt i det här sammanhanget, han vill ju uppenbarligen ha båda, annars skulle han ju tagit den ena till sin fru och låtit den andra ingå i "paketet" me inte som fru.

• Anonym

följer med spänning hur det går!
    tror verkligen inte man kan vara gift med   två st i sverige!!!! 

Svar på tråden Funkar två fruar i Sverige?