• Mila11

Växa och upptäcka världen

Hej!

Jag vill jätte gärna ha en boken "Växa och upptäcka världen" av Hetty van de Rijt och Frans X. Plooij.

Den är tyvärr slutsåld överallt och kommer inte göras fler :( har letat överallt tom på antikvariat.net men den finns inte någonstans och på biblioteken så är det väntelistan som gäller :(

Hoppas hoppas någon här på familjeliv har boken och vill sälja den till mig. Är det någon som har boken?? Snälla skriv till mig och hur mycket du vill ha för den.

• Svar på tråden Växa och upptäcka världen
  • Ingiz
    Mila11 skrev 2011-07-03 22:48:31 följande:
    åå tack så mycket för tipset :)
    Inga problem. De blir ofta ganska dyra på tradera men om de inte finns att få tag på så kan man betala en del. Men kolla köp o sälj här på familjeliv. Jag hittade en genom den funktionen.
  • Mila11

Jo de är uppe på 250kr lite dyrt för en pocket som annars kostar 40kr. Har kollat på köp och sälj delen men inte hittat något där, får kolla lite då och då :)

• Malawi

Går alla för 250 kr? Kan ju vara värt att hålla ett öga på Tradera iaf. Kanske inte så många som budar nu på sommaren?

• vittra

Helt sinnessjukt enligt mig att folk är villiga att betala sådana summor för en enkel liten pocketbok, nog för att den kan vara till hjälp men SÅ bra är den inte

Här står kortfattat ur boken om faserna:
    www.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html

• Ingiz
    vittra skrev 2011-07-05 14:25:37 följande:
    Helt sinnessjukt enligt mig att folk är villiga att betala sådana summor för en enkel liten pocketbok, nog för att den kan vara till hjälp men SÅ bra är den inte

Här står kortfattat ur boken om faserna:
    www.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html
    Håller helt med!

Jag tror man hade kunnat kopiera de sidor man varit intresserad av och ändå hållit sig under 10% regeln (som ändå är lite diffus för eget bruk).

Den jäklans pocket kostade så lite som 29 kr innan den tog slut helt. Jag har inte budat men funderar snart på att sälja min egen om man kan få ca 5 gånger, eller mer, det man gav för den.

Länken du lade upp är som sagt nästan samma sak - boken upprepar sig lite mer.
  • Mila11
    Ingiz skrev 2011-07-05 20:27:00 följande:
    Håller helt med!

Jag tror man hade kunnat kopiera de sidor man varit intresserad av och ändå hållit sig under 10% regeln (som ändå är lite diffus för eget bruk).

Den jäklans pocket kostade så lite som 29 kr innan den tog slut helt. Jag har inte budat men funderar snart på att sälja min egen om man kan få ca 5 gånger, eller mer, det man gav för den.

Länken du lade upp är som sagt nästan samma sak - boken upprepar sig lite mer.
    Ja, hade jag haft boken och inte behövt den mer så hade jag helt klart sålt den på tradera, jag lovar dig att du får minst 250 kr för den :) Så desperat är jag inte att jag lägger ut så mycket för en pocket, men tydligen så finns det människor som är det. Så sätt ut den om du inte behöver den mer :)

Vittra: Tack för länken :)
  • Ingiz
    Mila11 skrev 2011-07-06 23:15:34 följande:
    Ja, hade jag haft boken och inte behövt den mer så hade jag helt klart sålt den på tradera, jag lovar dig att du får minst 250 kr för den :) Så desperat är jag inte att jag lägger ut så mycket för en pocket, men tydligen så finns det människor som är det. Så sätt ut den om du inte behöver den mer :)

Vittra: Tack för länken :)
    Är en bit kvar av den jag behöver. Men sedan kanske och då hade du fått köpa den för mycket mindre än 250 kr. Men sonen är 9 mån så jag vill ha kvar den ett litet tag till.
  • venustus

Hehe... på Tradera ligger budet på ett av exemplaren just nu på 460kr, med 1 timma kvar.
    http://www.tradera.com/vaxa-och-upptacka-varlden-van-de-rijt-och-plooij-auktion_340146_142475834

Det är särskilt skrattretande om man tänker på att den senaste upplagan på svenska är ganska gammal, och att författarna har forskat vidare sedan dess... de där 7 utvecklingssprången är numer 10...!

Ett tips för er som förstår engelska; köp den senaste upplagan t ex på adlibris (The Wonder Weeks)http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9079208043

Den kostar visserligen 222kr, men förutom att kunna läsa om de senaste rönen får ni då dessutom 510 sidor isf 267 Glad

Här kan man läsa mer om man vill www.thewonderweeks.com

Svar på tråden Växa och upptäcka världen