4småhjärtan skrev 2011-07-02 11:07:38 följande:
Jag är ingen oansvarig förälder om det är det ni förösker antyda, är nog en av de nojigaste faktiskt killarna var 4 år när vi bytta så är det bara. Kalla mig vad ni vill jag kan ändå inte dra tillbaka tiden och ändra på det. Känner faktiskt ingen som haft sitt barn i bakåtvänd bilstol till barnet varit 5-6 år.. de flesta byter nog innan tror jag. Det känns som att det kvittar nu och det är inget jag behöver försvara! Ha en fin dag hörrni! :D
Jag har inte anklagat dig för något alls, bara ställt frågan vad ni har för stol om den var för liten redan då barnet vägde 15 kg. Känns väldigt underligt för min del hur stolen kan vara urvuxen med ett så pass litet barn och jag tänkte att du kanske hade en bra förklaring. Kanske kunde du vilja ha hjälp att hitta en bättre stol så att ditt barn kan sitta säkert i bilen ett tag till, många föräldrar vet ju inte hur viktigt det är och att det finns bra alternativ.
Istället går du i försvar, som bara den och påstår att vi kallar dig för något? Att andra inte sätter sina barn i bakåtvänd bilbarnstol fast barnen får plats fortfarande efter den "magiska" 4-årsdagen tar jag inte som argument alls. Vad spelar det för roll? Jag ser även 2-åringar framåtvända vilket inte får mig att vara sugen på att vända min 2-åring. Inte heller påverkar mig det faktum att grannbarnen konsekvent cyklar utan hjälm. Mina barn har hjälm ändå.