• mejmej

besviken på sitt barn

Ja för er allas skull prata med BVC. de kan bättre bedömma om ditt barn ligger oroande efter i utväckling och isåfall titta på ev anledningar och hjälp.

tror säkert du läst av allt skryt mitt barn slutade med blöja innan de ver 1år och aldrig smakat på godis förn de flyttat hemifrån. allt detta gör att begräppet normal utveckling kommer lite på kant. du är säkert en fantastisk förälder.

• mejmej

då önskar jag er lycka till. du får försöka se att alla barn är olika och behöver olika tid på sig ibland väldigt lång men ändå växer upp och mognar. kanske ändå så att du skall nämna hur du känner också på BVC för att få någon att bearbeta detta med annars går det ut över er alla.

men du som alla är bara mäniska som alla. då får man misströsta när alla känns hopplöst hur man än kämpar, för att sedan ladda om och få ny kraft att ta nya tag. Få inte dåligt samvete för det.

• mejmej

låter som en bra metod. men försök att inte gå och tänk på det hela tiden våga släpp det och gör något roligt utan att behöva tänka. kan tänka mig att du nu kämpar för att vara "pedagogisk" och "nyttig" stor del av tiden ni ägnar åt varandra.

har ingen egen erfarenhet av någon likande situation, men har vid några tillfällen känt mig upgiven då hur jag än kämpar inte tycker mig nå några resultat. då har jag bara velat lägga av och det går ju inte alla gånger... Att man känner så är ju bara att man verkligen vill och satsar hela sin själ i det. Inte att man inte bryr sig eller är dålig på det.

• mejmej

önskar er all lycka, tro på er själva (men våga be om och ta emot också hjälp.) Ni fixar vad som än må komma eller inte komma.

• mejmej

kommer inte på så mycket ni säkert inte redan provar av aktiviteter, läsa, måla, titta på djur på ngon öppen bondgård, kanske pröva något  super lätt spel på datorn. bada på stranden (både vatten och sand på samma ställe).

Svar på tråden besviken på sitt barn