• Deevil

Burken

Burken placerad på marken,en ska stå å räkna & alla ska gömma sig & den som står vid burken ska leta dom andra & när han/hon hitta någon så ska den skrika DUNK vilken?"anna"Vars:bakom huset .finn alla

Läs hela lektipset här.

• Svar på tråden Burken
  • La Lola
    Deevil skrev 2011-07-01 14:39:46 följande:
    Vem ha sagt att jag är taggad!? jag få väl skriva vad jag vill allafall?Tungan ute jag ska ju bli nybliven mamma i 5 oktober så jag är så happy så jag kan bli.. men jag orka inte sånna människor som skriver och klaga då kan ni ju beskriva hur jag ska göra då? fatta inget alls bli bara påhoppad ..tsss..
    Näe påhoppad blev du inte alls, det är något helt annat.

Att reagera över sånt som inte är ok enligt forumsreglerna är inget konstigt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Deevil skrev 2011-07-01 14:43:53 följande:
    Då kan du förklara för mig vad jag ska göra åt saken? Glad
    surfa vidare o glöm detta.
  • La Lola
    La Lola skrev 2011-07-01 14:44:23 följande:

Tillägger att just denna tråd inte bryter mot några regler.
  • Deevil
    La Lola skrev 2011-07-01 14:44:23 följande:

Jag ansvara för det jag skriver. och jag är inte otrevlig , och får jag inte skriva mina lekar eller?
  • MammaHela
    Deevil skrev 2011-07-01 14:47:49 följande:
    Jag ansvara för det jag skriver. och jag är inte otrevlig , och får jag inte skriva mina lekar eller?
    nej det är inte tillåtet att spamma, eller att göra reklam för sådan som gagnar dig.
  • Deevil
    MammaHela skrev 2011-07-01 15:07:17 följande:
    nej det är inte tillåtet att spamma, eller att göra reklam för sådan som gagnar dig.
    Ska kontakta dom här , för jag har inte spammat eller gjort någon reklam för nått sånt!
    annars om ja inte blir klokare så tänker jag inte ha detta , för jag ha inte gjort något jag är oskyldig!
  • SilverEmma

Hoppsan vilket liv. Ber om ursäkt, jag reagerade då det dök upp massor av liknande trådar om exakt samma sak och sen en skum länk på det. Jag klickar inte på såna länkar överhuvudtaget. Ha så kul!

Såg du detta som ett påhopp så lär du inte trivas på FL iallafall...

• Tomas Brundin

Vänta nu. När jag var liten var det en stor skillnad mellan "kurragömma" och "Burken".

Burken gick till så att den som räknar till 100 skriker "Burken för ...". Men den som gömt sig och som hinner springa fram och sparka burken befriar alla. Därefter börjas det om, men då får räknaren räkna till 50, sedan 25, osv. ända till det bara är en etta kvar. Stor skillnad således. Som tioåring var detta helt avgörande. Kurragömma var för småglinen, medan vi "stora barn" kunde leka denna rafflande och långt mer komplicerade lek.

• Eleator

Men SilverEmma hoppade ju på TS som bara den! TS har ju inte skapat en tråd här, de här trådarna är ju inget man ens själv lägger in här, de verkar automatgenereras när man skickar in ett bidrag till LekLiv. ALLA bidrag till den tävlingen har automatskapade trådar. Jag tycker att TS har all rätt att bli lite sur över alla påhopp.

• SilverEmma

Det var fortfarande inget påhopp. Jag är inte den enda som irriterar mig när det dyker upp 30 nya trådar om exakt samma sak. Välkommen till FL, såg du detta som ett påhopp så undrar jag hur du ska överleva här...

Svar på tråden Burken