• feffer

Bilbarnstol????

HJÄLP!!!!

Jag har en liten liten Kia Picanto och ska nu byta ut babyskyddet mot en stor stol till min son... Har redan en "stor stol" till min 2½ åring... Och vill nu ha stolen i framsätet så jag kan få plats att köra också.

Men jag har inga fästen i golvet, HUR fäster man då stolen????? Någon som vet,

Vill även ha råd på bra vändbara stolar...

Snälla hjälp mig, jag letar och letar på nätet men det är ju en REDIG djungel det där att hitta rätt...

// Jen.

• Svar på tråden Bilbarnstol????
  • feffer

Tack för snabba svar...

I dagsläget har jag ett babyskydd till honom, Akta Graco... Till min stora son har jag en Britax two-way som vi fäster i stolen framför... Men om man då har den nya stolen i framsätet så har jag ju ingenting att fästa den med eftersom det inte finns någon stol framför den...

Dixie: Vad menar du med att ni använder dom befintliga säkerhetsbältena, menar du då på babyskyddet eller även på dom stora stolarna?

Återigen, Tack för svaren!

• feffer

Så man kan alltså fästa bilstolen i den egna stolens skenor under?!

Det blir en tripp för mig till en babyaffär det hör ja de... hehe...

STORT tack allihopa!

• feffer

Ja men underförankningsband följer väl med när man köper stolen?!

• feffer

Hej...

Vi tittade igår kväll i instruktionsboken till våran Hi-way och hittade att man kunde ha den fram så nu sitter Hi-wayen fram i min lilla pärla och two-wayen sitter bakom... Gick skitbra... Nu behöver vi bara två nya Hi-way stolar till den andra bilen...

SUCK!

Tack för hjälpen!

Svar på tråden Bilbarnstol????