• Philipsson

    Är alla kvinnor bisexuella?

    En kompis till mig sa att att alla kvinnor egentligen är bisexuella. Så populärt det nu har blivit med kvinnliga-samkönade relationer kanske det är sant.

    Vad säger ni kvinnor, ni heterokvinnor, fantiserar ni om/tänder på kvinnor snarare än om/på män?

  • Svar på tråden Är alla kvinnor bisexuella?
  • Anonym (inte jag)

    Jag är kvinna och jag är inte bisexuell.

  • Fröken Susidus

    Känns som att de flesta som svarat inte är bi så ts har nog fel ;)

    Att man kan tänka sig ha en trekant förstår jag inte heller? I varje fall inte om man inte är bisexuell. För min egen del kan jag säga; aldrig i livet. Vill min karl ha sex med någon annan än mig så får han lämna mig först.

    Ursäkta lite ot ts men tror fler att det stämmer att det ofta handlar om osäkerhet? Jag har nämligen ofta tänkt på det jag oxå. Framför allt under skoltiden då många var lite halvt bisexuella men sen gick det visst över ;)

  • Anonym

    Jösses


    Idiotiskt önsketänkande och rena fantasier.

  • Anonym (Inte jag!)

    Kan bara svara för mig själv och för mig finns det inte den minsta lilla lockelse kring en annan tjej. .Blir alltid totalt uttråkad av porrfilmer med två tjejer.


    Ska vi vara tre i sovrummet får det allt vara en extra kille!


    Kan det vara en killes våta dröm att alla tjejer är bi?

  • LillaTanten

    Jomenvisst var det för några år sedan en slags trend, åtminstone bland yngre tjejer, att uppge att de var bi-sexuella.

    Men för övrigt tror jag väldigt mycket på att det är som så att vi påverkats en hel massa av porren där sexscener mellan tjejer snarare är regel än undantag, detta hakar männen på och så får deras tjejer prova på en trekant med en tjej till vare sig de riktigt vill eller inte, för "innerst inne är alla kvinnor bi". Alltså ett sätt för män att "rättfärdiga" sina tankar/önskemål/handlingar.  Så tänker jag fördomsfullt

    Själv är jag nästan rent rabiat hetrosexuell - har ingenting emot att umgås med de bi/lesbiska vänner jag har men tanken på att utöva någonting sexuellt överhuvudtaget med en annan kvinna ger mig faktiskt kväljningar...


    Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • meadows

    Ingen jag pratat med har varit det öppet iaf. På jobbet pratade tjejerna om sånt och kan inte förstå hur man kan ha sex med nån av samma kön. Var säkert nån mer än jag där som kände sig lite utanför Flört
    En tjej jag pratade med är queer. Hon hade varit med en tjej men mest för att hon var speciell, fanns kemi. Annars tänder hon på män.

  • Anonym (Bi)

    Jag är bi och attraheras mer av kvinnor än män. När jag och komisar har diskuterat detta ämne så visar det sig att i princip alla är bi, hade ingen aning om att dom var det. 

  • Anonym (Nej)

    Inte det minsta bi själv iaf. Jag har också sett tjejsex i både vanliga filmer och vuxenfilmer. Bara ett par gånger för att se om det tilltalade en. Kände ingenting, utom lite "felkänsla" i brist på bättre ord. Det kändes inte rätt att se helt enkelt.

    Sen spelar det ingen roll hur mycket acceptans det visas från samhället för sex och kärlek mellan kvinnor. Detta har noll inverkan på min egen sexualitet. Jag föddes straight och ingen annan människa kan ändra på detta. Så lättmanipulerad är jag då inte. 

  • Anonym (H)

    Nej. Jag känner ingen dragning till kvinnor. 

  • Anonym (Nja...)

    Får väl använda begreppet situationssexuell.
    Visst kan jag tycka att andra kvinnor är vackra och sexiga, men är inte attraherad av dem för det.
    I samband med sex med män och det är en till kvinna närvarande/bredvid och hon ser ok ut och har snygga bröst kan jag kyssa henne och suga på hennes bröst. 
    Någon gång har väl handen slunkit ned och jag smekt klitoris på någon annan kvinna.
    Har inga problem med om samma/motsvarande kvinna skulle göra detsamma på mig, men jag kan inte se mig själv slicka en annan kvinnas kön eller använda dildosar eller andra leksaker på en kvinna och skulle heller inte vara bekväm med att en kvinna gjorde det på mig.

  • Anonym (Carina)

    Har aldrig känt mig bi tills jag träffade en kvinna på en kurs. Hon förförde mig totalt, den natten glömmer jag aldrig underbart var det.

  • Anonym (Bi)
    Anonym (J) skrev 2024-09-04 07:00:30 följande:

    Verkligen inte, usch 


    Vad är det som är äckligt med att vara bi? 
  • Anonym (Str8)

    Nej! Har aldrig tvekat på min sexualitet. Är 35+

  • Anonym (Binyfiken med en knorr)

    Alla är bisexuella, allt annat är kulturellt.

  • Pixxel

    Tror inte på bisexualitet faktiskt. Antingen gillar man det ena eller andra.

  • Anonym (Tänder mest på mig själv? :/)

    Jag kanske är bisexuell? Jag tänder mest på att han tänder på mig, att jag känner mig sexig och att jag får bekräftat av honom att jag är sexig. Så det är mycket hans reaktioner och den känslan som driver min sexualitet. Han kan vara påklädd, jag naken, men att jag går igång på att han går igång av att titta på mig.

    Narcissist-sexuell? 

  • Anonym (Ja)
    Philipsson skrev 2011-06-29 11:15:29 följande:
    Är alla kvinnor bisexuella?

    En kompis till mig sa att att alla kvinnor egentligen är bisexuella. Så populärt det nu har blivit med kvinnliga-samkönade relationer kanske det är sant.

    Vad säger ni kvinnor, ni heterokvinnor, fantiserar ni om/tänder på kvinnor snarare än om/på män?


    Ja. Det är sedan gammalt. 
Svar på tråden Är alla kvinnor bisexuella?