![MHoof](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Jo sant, men är skiträdd att den har slutat växa. Vet inte varför jag fått för mig det. Är på vippen att ringa bm och säga hur jag känner. Tänk och gå runt å tro att allt är bra och så har den slutat växa....så jag vet inte, men inget blod eller nåt så det ska väl vara som det ska antar jag.Lillis2012 skrev 2011-08-11 10:21:43 följande:Oj så skönt att ha kommit dit! Ja men det gör det ju säkert!! Jag tror nog dom flesta gravida tänker lite som du och oroar sig men oftast går det ju faktiskt bra och har du kommit till v 12 är ju risken att det blir MF/MA minimal! =)
-
Ja det är väl det jag är rädd för att hon kommer säga, exakt så!Lillis2012 skrev 2011-08-11 10:40:45 följande:
Ring barnmorska om du tror att hon lyssnar! Här skulle dom väl kanske lyssna men man skulle inte få göra ett ultraljud! Jag ahde blödningar under min förra graviditet och då sa dom bara att "om det är ett missfall går det ändå inget göra och då börjar du blöda mer och får ont" Tack för den liksom men mer än så förståelse får man inte i mitt landsting!! =( Jag hade dock en tid för att kolla upp cellförändringar så då var läkaren snäll och kollade läget och allt var bra!
Tror du kan vara lugn att den lilla växer som den ska annars skulle du ju säkert ha märkt nåt vi detta laget!! =)
Känns inte som nån mening då. -
Jasså du fick det?Sandrah85 skrev 2011-08-11 17:06:52 följande:Jag ringde kvinnokliniken idag och fick tid direkt för jag tyckte jag hade lite ont i magen. Kostade ingenting och de kollade länge och väl och visade allt på bebisen :) allt var bra och det stillade min oro!
Men det känns inte som dom skulle ta en på allvar om man ringer och säger att man har en konstig känsla, dom säger väl typ att man ska sluta oroa sig bara antar jag.
Men skönt att du fick kolla. Förstår att du slutade oroa dig sen :) -
Jag hade hugg i magen förra ggn. En gång hade jag så jävla ont i magen så jag spydde några ggr så jag ringde HC då. Några timmar senare ringde dom upp mig för att höra hur det gick för mig och då fick jag avbryta samtalet för att springa och spy. Och jag var inte magsjuk eller gravidillamående, var nåt annat för någon timme senare vandrade smärtan neråt blindtarmen och höger sida. Då fick jag åka in på akuten och dom gjorde UL där men allt såg fint ut. Han som kolla sa att det kunde va en början på inflammation i blindisen men sen hände inget mer. Det gick över helt dagen efter. Hade massor av hugg och jag var in och kolla på UL 3 ggr till pga efter det. Men inget var konstigt. Ligamenten trodde dom.Sandrah85 skrev 2011-08-11 19:32:54 följande:Klart de måste ta en på allvar! Jag ringde och sa att jag var orolig för jag hade börjat få ont i magen, kändes som små hugg liksom. Då fick jag tid direkt fast de hade fullbokat :) Akuttid på kk.
Men nu har jag inte ont, nu är jag mer orolig att den slutat växa bara :S -
Ja det gör ju ont när det växer tydligen.....
Ja, man kanske skulle göra det haha.
-
Jag gjorde ett igen imorse och det hände ingenting idag igen. Rörde om men nej, inte det minsta!
-
Grattis till pojken :D
-
Kul :Dhappy 78 skrev 2011-08-16 12:11:36 följande:stämde för mig enligt RUL.
Testade och fick resultat för att det va en flicka och väntar flicka -
SjälvaJag skrev 2011-08-24 17:22:51 följande:Testet fungerade på mig. Testade ett par gånger och fick vitt skum. Ut kom en pojke häromdagen :)
-
Hehe stackarn :P Nääärå....Sandra83 skrev 2011-08-31 17:04:11 följande:Jag vågar faktiskt inte riktigt lita på det förrän bebisen är ute för att vara helt ärlig. Trots att jag mått annorlunda den här graviditeten från de förra, men magformen är densamma. Jag hoppas bara att de har rätt för annars kommer jag tycka synd om den lilla pojkbebisen som elaka mamman (jag) mest köpt rosa kläder till.
Det där med magform har ingen betydelse alls. Och samma med hur man mår. Så det är nog inget man kan förlita sig på till 100%.
Vet många som mått likadant och fått olika kön och vet många som mått helt olika och fått samma kön, och tvärtom, så det där är ju helt individuellt under varje graviditet.
Jag mår exakt lika som med dottern, men än så länge har jag ingen aniing, bara att det här testet säger flicka.
Får se om en månad då typ :P -
Åh kul :DMammatillmångamenfrutillen skrev 2011-09-04 10:05:29 följande:Har gjort testet 2 ggr,första gången i v. 13 & andra gången i v. 17 båda gångerna visade testet på att det skulle bli en flicka.
Har nu gjort ett UL som visade att det är en liten flicka i min mage,så detta stämde ju på mig =)
Ni som kollar kön.
När och hur frågar ni på RUL om bm kan kolla kön?
Vi ska ju kolla men jag vet inte riktigt hur å när man ska säga till att man vill veta? -
Ok...jag blir så nervös. Har hört att vissa får veta och andra inte, att dom blir typ sura om man frågar, så vill fråga på rätt sätt vid rätt tid :P *haha*Sandrah85 skrev 2011-09-05 12:29:06 följande:Här ska man säga direkt när man kommer att man skulle vilja veta könet :)
-
Om 2 v och 5 dagar får antagligen vi oxå veta vad det är för kön på bebisen :D
Fick UL-tiden igår. *yaaay* Ska göra det här testet en gång till så får vi se om det stämmer eller ej sen då.
-
imorgon får vi nog veta kön då vi ska på rul ;) testet som jag gjorde 2 ggr visade flicka så hoppas hon kan se imorgon :)
-
Då har man vart på RUL då!
Allt såg bra ut och vi väntar en Pojke! Alltså inte Flicka som testet visade, men det var kul ändå att testa och se om det stämde eller inte :)