• Anonym (ledsen)

övervikt och vill bli gravid

det är så jag fick en flicka för 1 år sen, hon dog,
    så jag har varit deprimerad och gått upp i vikt, eller rättare sagt, jag gick inte ner något efter förlossning. 

jag gick upp 28 kilo,

idag väger jag 110 kilo och är 168 cm lång.

jag har ingen mens eller ägglossning.

läkaren säger bara GÅ NER I VIKT.
    jag får ingen hjälp..

vad tycker ni, jag har försökt men det går upp och ner för mig.
    finns det överviktiga som har blivit gravida.. det känns hopplöst för mig...

• Svar på tråden övervikt och vill bli gravid
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lollo) skrev 2011-06-27 18:04:56 följande:
    Skönt=). Ja det är väldigt olika. även om jag har väldigt mycket övervikt så funkar min äl och allt annat somd et ska. men nu satan ska jag gå ner i vikt för MIN skull. inte kul att vara tjock iallafall.
    Nä, övervikt är ju allt annat än hälsosamt. Tänker varje dag att NU ska jag.....
    Mitt problem är inte att jag frossar i mat/godis osv. Äter väl godis, glass en två ggr i veckan. Oftast en gång. Fikar väldigt sällan. Mitt problem är jag rör mig för lite, sitter framför datorn på jobbet. Går sedan till bussen osv..
    Äger ett gymkort som aldrig används...Älskar att träna egentligen.

Hur många kilon vill du gå ner? Jag skulle vilja gå ner 10-15 kg.
  • Anonym (japp)

Jag vägde 118 kg när jag blev gravid och är 167 cm, men det tog också ca 4 år....

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Lo) skrev 2011-06-27 18:09:24 följande:
    Nä, övervikt är ju allt annat än hälsosamt. Tänker varje dag att NU ska jag.....
    Mitt problem är inte att jag frossar i mat/godis osv. Äter väl godis, glass en två ggr i veckan. Oftast en gång. Fikar väldigt sällan. Mitt problem är jag rör mig för lite, sitter framför datorn på jobbet. Går sedan till bussen osv..

Oj jag vill gå ner MASSOR 30-40 kilo minst. Jag är som sagt väldigt tjock. MEN jag promenerar mycket. Dock har vi fetma i familjen så till viss del är det ärftligt. Både min mamma min moster och min bror är tjocka. Jag har lätt att lägga på mig men jävligt svårt att bli av med det. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lollo) skrev 2011-06-27 18:15:43 följande:
    Oj jag vill gå ner MASSOR 30-40 kilo minst. Jag är som sagt väldigt tjock. MEN jag promenerar mycket. Dock har vi fetma i familjen så till viss del är det ärftligt. Både min mamma min moster och min bror är tjocka. Jag har lätt att lägga på mig men jävligt svårt att bli av med det. 
    Jag tycker att det blir svårare att gå ner ju äldre man blir. Jag borde kanske gå ner mera, kanske 20-25 kg enl "normen" men tror att 15 kg skulle räcka för mig.
    Vet du varför du går upp i vikt, äter du fel, för mycket osv? Jag pratade lite med min gynekolog för ett tag sedan och enl honom så äter de flesta alldelens för stora portioner.Jag tycker att jag äter ganska lite/normalt men det är nog för stora portioner. Min man äter MASSOR, men han rör på sig i arbetet samt motionerar typ varje dag. Så han lägger inte på sig alls- Orättvist =)

Ska börja nu på sem att gå varje morgon med stavar, för att komma i gång..
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Lo) skrev 2011-06-27 18:21:39 följande:
    Jag tycker att det blir svårare att gå ner ju äldre man blir. Jag borde kanske gå ner mera, kanske 20-25 kg enl "normen" men tror att 15 kg skulle räcka för mig.
    Vet du varför du går upp i vikt, äter du fel, för mycket osv? Jag pratade lite med min gynekolog för ett tag sedan och enl honom så äter de flesta alldelens för stora portioner.Jag tycker att jag äter ganska lite/normalt men det är nog för stora portioner. Min man äter MASSOR, men han rör på sig i arbetet samt motionerar typ varje dag. Så han lägger inte på sig alls- Orättvist =)

Ska börja nu på sem att gå varje morgon med stavar, för att komma i gång..
    Jag äter för stora portioner. Älskar mat tvärr. Samt att jag nog kan erkänna att det är lite för mycket socker också. men det ska jag börja med att dra ner på rejält. Först sockret sen minska portionerna. man ska igentligen bara äta en portion som ryms i ens kupade händer. inte alls så mycket mao. men det ska räcka. 
  • jeji

Jag är (164 cm & 92 kg) och har alltid varit överviktig. Har 2 st barn sedan tidigare. Den första planerade vi och vi försökte 5 månader med honom. Barn nr 2 blev till av bara farten... när första barnet var 5 månader. Nu väntar jag ännu ett barn, fick reda på att jag var gravid förra lördagen och detta barnet var allt annat än planerat.

Så det där med att överviktiga inte kan bli gravida stämmer inte, tror att det finns lika många normalviktiga/smala som har problem men har man ingen äl eller mens är det nästan omöjligt att bli gravid.

Med motion (6 dgr/v) och att äta enligt LCHF har jag lyckats kämpa mig ner 10 kg under våren...

• Anonym (Tjockis)

Hej! Jag har två barn och vägde runt 120 kg till mina 165 cm när jag blev gravid. Lycka till!! Kram.

• Anonym (storväxt)

Jag vägde 109 kilo och blev gravid första försöket insemination. Andra barnet 112 kg och då gravid på första försöket insimination. Var innan det blev de nya regler om BMI och insemination och provrör.

• Anonym ("frälst")

Har börjat på Itrim, där får man jättebra hjälp med vikten samt motion och att lägga om kostvanor, kolla in dom. Jag instämmer med övriga, ta tag i övervikten, men sök även en kurator på din VC för att prata om din förlust. Att prata med någon professionell är enligt min mening bästa sättet att komma över ett trauma, för min del räckte det med två samtal. (det var iofs inte i närheten av ditt...)

• JQs
    Har börjat på Itrim, där får man jättebra hjälp med vikten samt motion och att lägga om kostvanor, kolla in dom. Jag instämmer med övriga, ta tag i övervikten, men sök även en kurator på din VC för att prata om din förlust. Att prata med någon professionell är enligt min mening bästa sättet att komma över ett trauma, för min del räckte det med två samtal. (det var iofs inte i närheten av ditt...)
    Hon borde ha fått kurator hjälp direkt när hon förlorade sin dotter har hon inte det så har sjukvården verkligen tabbat sig och det är i sånt fall illa. Min son var i och för sig död redan när vi kom till förlossningen (han dog i min mage) men vi fick prata med en kurator redan samma dag. Det kan ju dock vara så att det behövs mer än "bara" kuratorhjälp, någon som kan gå djupare, typ en psykolog och det kan man också få via sjukvården. Men jag håller med ovanstående om att har du inte redan fått hjälp och pratat med någon så ska du KRÄVA att få göra det för det är ju så extremt viktigt. Jag vet inte om jag hade suttit här idag om jag inte hade fått den hjälpen jag har från vår kurator...
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Lo) skrev 2011-06-27 18:09:24 följande:

det är mitt problem med. är att jag rör för lite.
    jag äter inte godis o sånt så mycket tyå 2 g i månaden.
    men jag rör inte på mig och äter inte frukost, dålig matvanor.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Lollo) skrev 2011-06-27 18:15:43 följande:
    jag förstår vad du menar..
  • Anonym (ledsen)

jag går hos en kurator, men det är inte mycket till hjälp,

tack för era ord, det känns som om det finns hopp att man kan bli gravid,

nej vi har inga andra barn. 

• Anonym

om dina problem är att du har dåliga matvanor och inte rör på dig så måste du ju ändra på det, det är ju kul för erat kommande barn om mamma orkar vara med och leka och inte bara sitter. Tror du skulle må gott av att ta tag i dina viktproblem först och sen ha som mål att kunna bli gravid för jag personligen tycker inte det är snällt att skaffa barn om man inte ens kan ta hand om sig själv på ett hälsosamt sätt :) kan låta hårt men jag gick också upp 28 kg när ja va gravid men bantade bort det för att jag ville vara en hälsosam och allert mamma , och det vill väl du också vara till barnet som ni önskar?:)

Lycka till!

• Tankar87

[Hquote=59714062][quote-nick]Anonym (storväxt) skrev 2011-06-27 22:22:09 följande:[/quote-nick]Jag vägde 109 kilo och blev gravid första försöket insemination. Andra barnet 112 kg och då gravid på första försöket insimination. Var innan det blev de nya regler om BMI och insemination och provrör.[/quote]

Va det med egna spermier el donerade? Jag blev inseminarad för 5 dagar sedan väger 75 äter alldeles för mkt godis o särskilt nu när jag e nervös o efter hormon spruta men hoppas verkligen detta tar. Har som mensvärk idag

Svar på tråden övervikt och vill bli gravid