övervikt och vill bli gravid
Anonym (Lo) skrev 2011-06-27 16:22:12 följande:
Jag tycker att jag ser överviktiga med barn lite överallt på stan osv. Så visst går det, men det försvårar en hel del.Jag vägde ca 80-85 kg (174 lång) när jag blev gravid med mitt första barn, blev gravid snabbt. Men andra barnet så vägde jag nog runt 85-90 kg och det tog ett lite längre tag, vi försökte inte riktigt utan sa att blir det så blir det. Skyddade oss inte, men vi arbetar olika tider jag o maken så vi får inte tillfälle så ofta.
Beklagar att du förlorade din dotter! Har du fått någon psykologhjälp? Många av dina kilon kanske sitter i huvudet, låter kanske konstigt men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Att må dåligt/ Vara stressad osv gör det svårt att gå ner i vikt. Eller KAN göra det svårt, vissa bara rasar i vikt.
Du kanske kan få hjälp av en dietist osv.
Första barnet tog sig på en gång. Vi slarvade EN gång och jag var gravid. Andra barnet gick lika fort det. 3dje barnet tog två månader att få till.
Så att säga attd et är svårare att bli gravid bara för att man är tjock är inte riktigt sant. man ska itne dra alla över en kam.