• pluppfamiljen

Ni kan sluta vara rädda nu

Hjärta Hej köp boken som heter föda utan rädsla som Susanna Heli skrivit.Efter jag läst den är jag är inte ett dugg rädd för att föda längre.Hjärta
    Blivande 6 barns mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-25 11:24
    Tro mig jag blir räddare för varje gång särskilt då mina barn brukar fastna och mina krystvärkar blir för svaga. (Födde med snitt sist pga rädsla och GBS) Men efter jag läst denna bok känns det som om en stor sten föll från mitt hjärta. Jag längtar efter att få föda.
    Jag kommer bara med detta tips för att sprida lite kärlek till andra som kanske är lika rädda eller räddare än mig.

Jag vart totalt söndertrasad 2 barnmorskor hängde över mig mage och tvingade ut min dotter så jag sprack över klitoris osv, och går det att komma över en sån förlossning så kanske det hjälper någon annan också ?
  • Svar på tråden Ni kan sluta vara rädda nu
  • MåsteHittaPåNågot
    regnbågstroll skrev 2011-06-24 23:20:56 följande:
    Han kallar mina för sina även om de har en mycket bra biopappa.. haha... så de går bra...
    Skönt att höra!
  • Här och nu
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-24 23:28:40 följande:
    Förlåt, men jag hänger inte med. Är det i adoptionsprocessen det inte blir något medgivande eller vad?
    Ja.
  • Här och nu
    regnbågstroll skrev 2011-06-24 23:24:09 följande:
    Dog inte fick "bara" hjärnblödning.. så denne överlevde :)
    Vem dog då?
  • MåsteHittaPåNågot
    Här och nu skrev 2011-06-24 23:45:20 följande:
    Vem dog då?
    Det står ju faktiskt: "avbröts mitt i och de drog upp denne innan denne dog av trycket (därför katastrofsnitt)..."
    Alltså dog ingen om jag förstått rätt-
  • Här och nu
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-24 23:59:01 följande:
    Det står ju faktiskt: "avbröts mitt i och de drog upp denne innan denne dog av trycket (därför katastrofsnitt)..."Alltså dog ingen om jag förstått rätt-

Ok.
  • LovleyMamma
    regnbågstroll skrev 2011-06-24 23:24:09 följande:
    Dog inte fick "bara" hjärnblödning.. så denne överlevde :)
    Nu hänger jag verkligen inte med. Du skrev att denne dog av trycket, men sen skriver du att H*n inte dog.
  • LovleyMamma
    LovleyMamma skrev 2011-06-25 10:58:49 följande:
    Nu hänger jag verkligen inte med. Du skrev att denne dog av trycket, men sen skriver du att H*n inte dog.
    Lite för snabb med att läsa texten. Nu hänger jag med
  • SysterYster76

Håller med! Mkt bra bok! Även om man inte egentligen är "rädd" utan bara vill ha lite peppning och avslappningstips :)

• Sheldon

Kanske hjälper om man är "nervös". För mig som är rädd hjälpte den inte ett skvatt.

Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • Här och nu
    Sheldon skrev 2011-06-25 22:01:51 följande:
    Kanske hjälper om man är "nervös". För mig som är rädd hjälpte den inte ett skvatt.
    Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!

Mycket bra beskrivning.
  • pluppfamiljen
    SysterYster76 skrev 2011-06-25 21:22:31 följande:
    Håller med! Mkt bra bok! Även om man inte egentligen är "rädd" utan bara vill ha lite peppning och avslappningstips :)
    Jo och det är ju stor skillnad på den andningen pch psykoprofylax jag tycker man spänner sig mera av psykoprofylax andningen och att de stressar en. 
    Blivande 6 barns mamma
  • pluppfamiljen

Jag var jätte rädd men är inte det efter jag läst boken. 

Blivande 6 barns mamma
  • doula

Ett tips till er som bor i eller nära Göteborg - Susanna Heli kommer hit den 27 okt för en tretimmars miniworkshop. Se http://fodelsehuset.se/node/26
    Jag tänker också att en bok inte garanterat kan ta bort rädslan hos alla - men att den gjorde det hos någon är väl superbra?
    Cayenne Ekjordh som uppfunnit dytekniken kommer också till Göteborg torsdagen efter. 

Svar på tråden Ni kan sluta vara rädda nu