• pluppfamiljen

Ni kan sluta vara rädda nu

Hjärta Hej köp boken som heter föda utan rädsla som Susanna Heli skrivit.Efter jag läst den är jag är inte ett dugg rädd för att föda längre.Hjärta
    Blivande 6 barns mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-25 11:24
    Tro mig jag blir räddare för varje gång särskilt då mina barn brukar fastna och mina krystvärkar blir för svaga. (Födde med snitt sist pga rädsla och GBS) Men efter jag läst denna bok känns det som om en stor sten föll från mitt hjärta. Jag längtar efter att få föda.
    Jag kommer bara med detta tips för att sprida lite kärlek till andra som kanske är lika rädda eller räddare än mig.

Jag vart totalt söndertrasad 2 barnmorskor hängde över mig mage och tvingade ut min dotter så jag sprack över klitoris osv, och går det att komma över en sån förlossning så kanske det hjälper någon annan också ?
  • Svar på tråden Ni kan sluta vara rädda nu
  • Gummsan

Jag har fött fyra men är likväl lika rädd varje gång det startar. Man kan vara rädd trots många förlossningar.

• Här och nu
    regnbågstroll skrev 2011-06-24 22:55:12 följande:

PERFEKT då kan den räddsla mig efter min katastrofsnitt vilket trasla sönder min livmoder när jag födde min unge som drabbades av hjärnblödningar pga förlossningen som avbröts mitt i och de drog upp denne innan denne dog av trycket (därför katastrofsnitt)...

Vem dog av trycket, för vad jag förstått överlevde ditt barn?
  • Här och nu
    Gummsan skrev 2011-06-24 23:05:36 följande:
    Jag har fött fyra men är likväl lika rädd varje gång det startar. Man kan vara rädd trots många förlossningar.
    Ja, men det är skillnad på rädsla o rädsla. De flesta är mer eller mindre rädda, vissa så rädda att de behöver extra stöd o vissa skulle hellre göra abort än föda.
  • MåsteHittaPåNågot
    regnbågstroll skrev 2011-06-24 23:01:38 följande:
    Ingen fara, har accsepterat att det blir inga fler barn. Har sagt till min nye sambo att adoptera gäller (han dumpa mig en sväng pga det för han vill ha barn men ångra sig sen, så någon dag dumpar han väll mig pgta det då) så det är barnlös relation mellan honom och mig men har mina två sen innan. Vill han ha biologiska så får han byta ut mig!
    Tråkigt att höra! Hoppas att han inser att adoption "duger" (hoppas att du förstår mig rätt!) om han vill ha barn.
    Ändå måste det vara en tröst att du har 2 barn redan (återigen, förstå mig rätt!) och om han är en så stor idiot att han hänger upp sig på att han måste ha biologiska barn så är han ändå inte något för dig och dina barn!!
    Jag hoppas att han är "rätt" för dig och att han inser att biologiska barn inte är allt! Han är ju på rätt väg eftersom han kom tillbaka till dig!
  • Här och nu
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-24 23:12:07 följande:
    Tråkigt att höra! Hoppas att han inser att adoption "duger" (hoppas att du förstår mig rätt!) om han vill ha barn.
    Ändå måste det vara en tröst att du har 2 barn redan (återigen, förstå mig rätt!) och om han är en så stor idiot att han hänger upp sig på att han måste ha biologiska barn så är han ändå inte något för dig och dina barn!!
    Jag hoppas att han är "rätt" för dig och att han inser att biologiska barn inte är allt! Han är ju på rätt väg eftersom han kom tillbaka till dig!
    Det MÅSTE han göra, för yppar han i utredningen att bio-barn betyder mer, blir det inget medgivande.
  • Li79

Oavsett vad TS skriver och menar så är boken kanon! Hjälpte mig oerhört vid min andra förlossning.
    (Läste även mycket i tråden här på FL om dyktekniken, rekommenderas oxå! )

• Fru U
    Li79 skrev 2011-06-24 23:17:28 följande:
    Oavsett vad TS skriver och menar så är boken kanon! Hjälpte mig oerhört vid min andra förlossning.
    (Läste även mycket i tråden här på FL om dyktekniken, rekommenderas oxå! )
    Håller inte med
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • regnbågstroll
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-24 23:12:07 följande:
    Han kallar mina för sina även om de har en mycket bra biopappa.. haha... så de går bra...
  • regnbågstroll
    Här och nu skrev 2011-06-24 23:10:23 följande:
    Vem dog av trycket, för vad jag förstått överlevde ditt barn?
    Dog inte fick "bara" hjärnblödning.. så denne överlevde :)
  • MåsteHittaPåNågot
    Här och nu skrev 2011-06-24 23:13:18 följande:
    Det MÅSTE han göra, för yppar han i utredningen att bio-barn betyder mer, blir det inget medgivande.
    Förlåt, men jag hänger inte med. Är det i adoptionsprocessen det inte blir något medgivande eller vad?
Svar på tråden Ni kan sluta vara rädda nu