• pluppfamiljen

Ni kan sluta vara rädda nu

Hjärta Hej köp boken som heter föda utan rädsla som Susanna Heli skrivit.Efter jag läst den är jag är inte ett dugg rädd för att föda längre.Hjärta
    Blivande 6 barns mamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-25 11:24
    Tro mig jag blir räddare för varje gång särskilt då mina barn brukar fastna och mina krystvärkar blir för svaga. (Födde med snitt sist pga rädsla och GBS) Men efter jag läst denna bok känns det som om en stor sten föll från mitt hjärta. Jag längtar efter att få föda.
    Jag kommer bara med detta tips för att sprida lite kärlek till andra som kanske är lika rädda eller räddare än mig.

Jag vart totalt söndertrasad 2 barnmorskor hängde över mig mage och tvingade ut min dotter så jag sprack över klitoris osv, och går det att komma över en sån förlossning så kanske det hjälper någon annan också ?
  • Svar på tråden Ni kan sluta vara rädda nu
  • Här och nu
    pluppfamiljen skrev 2011-06-24 21:09:09 följande:
    Hjärta Hej köp boken som heter föda utan rädsla som Susanna Heli skrivit.Efter jag läst den är jag är inte ett dugg rädd för att föda längre.Hjärta
    Nähä, så den hjälper garanterat alla? Var det löjligaste jag hört. Finns olika grader av rädsla o jag tvivlar på att du har den högsta. När jag läste sånt blev jag bara mer rädd, så jag läste inget mer o födde nog lättare.
  • MåsteHittaPåNågot
    Här och nu skrev 2011-06-24 22:50:02 följande:
    Nähä, så den hjälper garanterat alla? Var det löjligaste jag hört. Finns olika grader av rädsla o jag tvivlar på att du har den högsta. När jag läste sånt blev jag bara mer rädd, så jag läste inget mer o födde nog lättare.
    Instämmer med Här och nu!
  • MåsteHittaPåNågot
    pluppfamiljen skrev 2011-06-24 21:09:09 följande:
    Btw, har intedu ganska många barn för att vara rädd för att föda?
  • regnbågstroll

PERFEKT då kan den räddsla mig efter min katastrofsnitt vilket trasla sönder min livmoder när jag födde min unge som drabbades av hjärnblödningar pga förlossningen som avbröts mitt i och de drog upp denne innan denne dog av trycket (därför katastrofsnitt)...

• MåsteHittaPåNågot
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-24 22:52:56 följande:
    Btw, har intedu ganska många barn för att vara rädd för att föda?
    Obs! Inget illa menat, det ser ut så när jag läser! Men om man väntar sitt sjätte barn så kan man väl inte vara allt för rädd för att föda?
    (hoppas att du inte tar illa upp då det inte är menat illa!)
  • Sweet life
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-24 22:55:23 följande:
    Obs! Inget illa menat, det ser ut så när jag läser! Men om man väntar sitt sjätte barn så kan man väl inte vara allt för rädd för att föda?
    (hoppas att du inte tar illa upp då det inte är menat illa!)
    Så att rädsla för att föda är något man bara kan ha om man inte fött sex barn? För att rädsla inte kan uppstå av en dålig förlossningsupplevelse med det sista barnet?
  • MåsteHittaPåNågot
    regnbågstroll skrev 2011-06-24 22:55:12 följande:

PERFEKT då kan den räddsla mig efter min katastrofsnitt vilket trasla sönder min livmoder när jag födde min unge som drabbades av hjärnblödningar pga förlossningen som avbröts mitt i och de drog upp denne innan denne dog av trycket (därför katastrofsnitt)...

Den rädslan kan nog ingen bok rå på! Oavsett vad någon skriver på fl.... Beklagar din sorg! Hoppas att du vågar dig på ett nytt försök! (och hoppas att din livmoder kan göra ett nytt försök!) Lider med dig och du ska inte hänga upp dig på vad endel skriver här!
  • Fru U

oh ja, den botade mig

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • regnbågstroll
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-24 22:58:41 följande:
    Den rädslan kan nog ingen bok rå på! Oavsett vad någon skriver på fl.... Beklagar din sorg! Hoppas att du vågar dig på ett nytt försök! (och hoppas att din livmoder kan göra ett nytt försök!) Lider med dig och du ska inte hänga upp dig på vad endel skriver här!
    Ingen fara, har accsepterat att det blir inga fler barn. Har sagt till min nye sambo att adoptera gäller (han dumpa mig en sväng pga det för han vill ha barn men ångra sig sen, så någon dag dumpar han väll mig pgta det då) så det är barnlös relation mellan honom och mig men har mina två sen innan. Vill han ha biologiska så får han byta ut mig!
  • MåsteHittaPåNågot
    Life as we know it skrev 2011-06-24 22:57:06 följande:
    Så att rädsla för att föda är något man bara kan ha om man inte fött sex barn? För att rädsla inte kan uppstå av en dålig förlossningsupplevelse med det sista barnet?
    Naturligtvis kan rädslan ha uppstått vid födseln av barn nr 5 men utifrån min egen syn på saker skulle jag i så fall inte ha satsat på ett sjätte barn.
    Jag skulle heller inte vara så naiv att jag tror bara för att jag själv har råkat ut för en förlossning som skrämt mig och att jag har blivit räddad av en bok, att en speciell bok skulle "rädda" alla förlossningsrädda.
Svar på tråden Ni kan sluta vara rädda nu