Känner mig så ensam med våran nyfödde..
Vikk skrev 2011-06-23 22:14:34 följande:
När han har hand om vår son i 5-10 minuter gör han det tillsammans med sin dotter och då får hon bestämma vart dom ska sitta och hur hon ska få hålla m.m. Det är ju ingen docka till dottern! Fy vad jag klagar..men jag blir bara så ledsen och besviken. Jag hade väl en dröm om att vi skulle ligga i sängen och beundra vårt mirakel tillsammans och dela på det mesta.
Det låter som om ni behöver prata ordentligt med varandra om hur ni ska ha det tycker jag. Samtidigt får jag nog tycka att det verkar rätt normalt för en förälder som redan har ett barn att fokusera på det stora barnet väldigt mycket jämfört med bebisen. Jag har själv en 2,5-åring och ska ha nummer två vilken dag som helst nu och mina tankar går ju mest till stora sonen och hur vi ska kunna ge honom så mycket uppmärksamhet som möjligt och göra honom delaktig i bebisen och så. Vi är väldigt noggranna med att prata om bebisen som våran (hans och min och pappas) och hur vi ska ta hand om bebisen sen. Självklart menar jag inte att det är okej att inte visa intresse för lille sonen, men det är ju rätt självklart att han inte kan ta bebisen halva tiden (om du nu inte tar 3-åringen andra halvan).